6 клас

!!! Контрольна робота за рік нижче 👇

Гортати до 

20.05.2022

Контрольна робота №4
Людські стосунки
Виконати тестові завдання

1.Оповідання-це

а)прозовий твір,який охоплює події з життя героїв протягом декількох років;      б)епічний твір,в якому розповідається про епізод з життя 12 героїв;                 в)невеликий прозовий твір з повчальним змістом.

2.Сатира-це:

а)добрий сміх;    

б)злий сміх;        

в)вживання слів у переносному значенні?

3.Впізнай героя за описом: «На обличчі було написано  стільки благоговіння , солодощів і шанобливої кислоти»:

а)Очумєлов;          

б)тонкий;       

в)Хрюкін?

4.Який чин мав Товстий з оповідання «Товстий і тонкий»:

а)унтер-офіцер;        

б)колезький асесор;         

в)таємний радник?

5.Головною думкою оповідання А.П.Чехов «Хамелеон»

а)висміювання підлабузництва;            

б)висміювання самоприниження;          

в)висміювання підлабузництва негідного ставлення до людей, чиношанування, самоприниження.

6.Дії оповідання Дж.-Лондон «Жага до життя» відбуваються:

а)на Північному полюсі;    

б)на Південному полюсі;     

в)в північно-західній Канаді?

7.Чим харчувався герой на своєму шляху до корабля:

а)рибою;      

б)ягодами;     

в)кістками?

8.Події твору В.Короленка «Сліпий музикант» відбуваються:

а)в Польщі;             

б)на Заході сучасної України;         

в)в Центральній Україні ?

9.Потяг до музики Петро Попельський відчуває завдяки:

а)грі матері на віденському піаніно;        

б)грі на сопілці слуги Йохима;

в)навчанню дядька Максима?

10.Петро Попельський увійшов у реальне життя завдяки:

а)мандрам із бідними сліпими до Почаївської Лаври; 

б)книгам,які давали знання про оточуючий світ;

в)музиці?

11.Кому належать слова: «…він прозрів і зуміє нагадати щасливим про нещасних»:

а)Евеліні;            

б)матері,Ганні Михайлівні;                    

в)дядькові Максиму?

12.Головною думкою повісті В.Короленка «Сліпий музикант» є:

а)духовне випробування особистості,яка має знайти сенс існування;

б)віра в перемогу добра й справедливості;    

в)кохання і вірність –шлях до мети?

Дати відповіді на питання.

1.Як ви розумієте слова Евеліни:»…у кожної людини,панове,свій шлях у житті?» Чи знайшли його Петро й Евеліна? Обгрунтуйте свою думку.

2.Чому головний герой оповідання Дж.Лондона «Жага до життя» не має імені?

3.Які явища життя отримали критичне висвітлення у творчості А.П.Чехова?

!!!Виконати контрольну роботу

24.02.2021

Теми контрольних творів:
1. Гумор і сатира в оповіданнях А.П.Чехова
2. Ціна життя (за  повістю Дж. Лондона "Жага до життя")
3. Пошук людиною свого місця в житті (за повістю В.Г.Короленка "Сліпий музикант")

Роботу виконувати на подвійному листку. 
Зразок оформлення:

Двадцять четверте лютого.
Розвиток мовлення № 3.
Твір за темою: Тема твору
План.
1.Знайомство з твором.
2.Основна частина.
3.Висновок.



21.01.2022

Джек Лондон

(1876-1916)

Справжнє ім'я — Джон Гріфіт. Американський письменник, який створив 19 романів, 18 збірок оповідань та статей, п'єси, вірші, автобіографічні книжки.

Перша збірка новел "Північна Одісея" (1900), як і наступні — "Бог його батьків", "Діти морозу" (1901), — утверджують талант автора; його визнає Америка і світ. У творах Лондона змальовані люди, схильні до ризику і сміливих вчинків, вони люблять мандрувати, весь час у пошуку щастя і багатства. У Лондона є й анімалістичні твори — "Поклик предків" (1903), "Біле ікло" (1906). Герої цих повістей — собаки, але наділені людськими рисами характеру.

Джек Лондон зазнав багато труднощів у житті: жив без батька і матері; виростив його вітчим, який і дав йому своє ім'я; займався здебільшого самоосвітою, бо грошей на навчання не було. Усього досягає завдяки власному розумові, волі, наполегливості. Такі ж і його герої.


Посилання на твір🔻

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=493


Посилання на відео🔻

https://www.youtube.com/watch?v=Y_W8LTblqvU


!!!Опрацювати біографію письменника, читати твір

18.01.2022

Гумор і сатира в оповіданнях А.П.Чехова


Видатний російський письменник і драматург А. П. Чехов — автор багатьох сатиричних і гумористичних оповідань, про які можна сказати «такі смішні сумні історії». У них він висміював такі людські вади, як лицемірство, рабське поклоніння, підлещування до начальства, грубість, неосвіченість, нахабство, відсутність почуття власної гідності.

Так, поліцейський наглядач Очумєлов, головний герой оповідання А. П. Чехова «Хамелеон» — втілення готовності принижуватися перед сильнішими й владнішими. І він, і городовий Хрюкін, і натовп обивателів змінюють свою поведінку залежно від обставин, захищаючи потерпілого, коли думають, що собака когось із простих людей, і засуджують та висміюють, дізнавшись, що песик «генеральський».

Людина з психологією раба, здатна на самоприниження, була огидна письменнику.

Саме цю тему розкриває він у своєму оповіданні «Товстий і тонкий», де описує зустріч двох друзів дитинства, один із яких був товстим, а інший — тонким. Проте головне тут не фізичні особливості друзів, а їх духовні якості. Зрадівши несподіваній зустрічі на вокзалі, вони, спілкуючись, з’ясовують, чого зумів досягнути в житті кожен з них. Хоча про їх суспільне становище можна було здогадатися за описом кожного з них. «Товстий тільки-но пообідав у ресторані, й губи його лисніли від масла, мов стиглі вишні. Пахло від нього хересом і флердоранжем». «Тонкий щойно вийшов з вагона і був нав’ючений чемоданами, клунками та коробками. Пахло від нього шинкою й кофейною гущею».

Цілком зрозуміло, що друзі стоять на різних сходинках суспільства. Товстий — значно вище. І, здавалося б, він повинен би поводитися зверхньо та нахабно. Але, навпаки, він поводить себе дружньо та щиро. Душа його добра й відкрита. Він розуміє, що для давніх друзів його високе суспільне становище не має значення. Головне — дружба.

Тонкий, дізнавшись про високий чин товариша шкільних років, відразу зіщулився, замкнувся. Куди й подівалася його радість! У його мові з’являється принижений тон, усім своїм єством він починає показувати, що він ладен ледве не плазувати перед товаришем, який має вищий чин, ніж у нього. Це людина заздрісна, дріб’язкова. Ці його якості беруть початок ще з дитинства: в гімназії він був першим наклепником. І, ставши дорослою людиною, не зумів видавити з себе цю рабську психологію.

Чиношанування, приниженість, підлабузництво стали основними рисами його характеру. З цього й сміється письменник у своєму оповіданні.

«Тоді людина стане кращою, коли ви покажете їй, яка вона є», — 

писав А. П. Чехов. І це йому вдалося. Зустріч двох друзів закінчилася несподівано швидко: товстий зрозумів, що самоприниженість його колишнього друга не дасть їм можливості надалі підтримувати відносини. Підлабузництво тонкого викликає в нього огиду.

Отже, цей твір висміює підлабузництво дрібних людей (маються на увазі люди з дрібними душевними якостями) перед іншими, які стоять вище. Це добровільно принижені раби, які не можуть викликати співчуття.

!!! Опрацювати матеріал, 

скласти план переказу оповідань



14.01.2022
А.П.Чехов
"Товстий і Тонкий"

Посилання на оповідання🔻




Усе в житті людини має важливе значення, навіть найменша дрібничка. Здавалося б, звичайнісінький собі жест, посмішка чи вираз обличчя... Але скільки цікавої інформації про людину вони можуть повідомити оточуючим. Те ж саме можна простежити і в літературі. Розкрити краще зміст твору допомагає художня деталь. Це один із Засобів, що допомагає письменнику створити чіткий образ, точно змалювати якийсь предмет, явище або характер персонажа. Приміром, художню деталь використовував у своїх творах видатний російський письменник Антон Павлович Чехов, якого по праву вважають неперевершеним майстром оповідання. Саме використання художньої деталі робить його твори такими цікавими та зрозумілими.

Яскравим прикладом використання художньої деталі у творчості А. Чехова є, безперечно, невеличке оповідання "Товстий і тонкий". Ось на вокзалі зустрілися два давніх товариша, вони знають один одного з дитинства. Між ними одразу починається розмова, спочатку вона тече доволі-таки тепло й невимушено. А поки герої розмовляють, читач спостерігає за ними. Автор характеризує персонажів, їхню зовнішність. Прочитавши, що від товстого "пахло хересом і флердоранжем", ми доходимо висновку, що товстий вживає дороге вино та користується вишуканими парфумами, а отже, відповідно, він має бути заможною людиною. Щодо тонкого, то від нього "пахло шинкою та кавовою гущею". Кмітливому читачеві неважко здогадатися, що кава, яка мала так багато гущі, була дешевою та неякісною. Слід зазначити, що ці дві деталі підкреслили помітну відмінність між двома колись дуже добрими друзями. А з цього постає важлива проблема, пов'язана з негативною рисою людського характеру — заздрістю. Саме почуття заздрості виникає у тонкого, коли він дізнається про матеріальне благополуччя свого найкращого товариша.

Отже, художня деталь відіграє в оповіданні дуже важливу роль. Вона допомагає зрозуміти підтекст, а також саму суть змальованої письменником ситуації.

!!! Прочитати оповідання, опрацювати поняття "художня деталь" із записом  у зошит



11.01.2022

А.П.Чехов


(1860-1905)

Російський письменник, у творчому доробку якого є оповідання, повісті, водевілі, драми. Чехов вважається неперевершеним майстром "малого жанру". У період захоплення читачів великими романами він пише стислі, яскраві, колоритні твори на побутові теми. Джерелом сюжетів були анекдотичні випадки, дивні ситуації та сіра буденність. У той же час Чехов створює абсолютно новий тип прози і драми — тут і філософія, і аналітика, тут деталь, сповнена насиченою думкою і почуттям. Чехов — майстер підтексту.

У юності він написав перші гумористичні твори "Лист до вченого сусіда", водевіль "Про що співала курка" (1880). Роздуми над російською дійсністю бачимо в "Палаті № 6" (1892), "Людині у футлярі" (1898). Чехов-драматург створив всесвітньовідомі п'єси: "Чайка" (1896), "Три сестри" (1901), "Вишневий сад" (1904).

За глибиною осмислення життєвих явищ Чехов постає в одному ряду з такими відомими прозаїками, як Ф. М. Достоєвський, Л. М. Толстой.


"Хамелеон"


Посилання на оповідання🔻

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=401

https://www.youtube.com/watch?v=gYQvSpw4y94

!!!Опрацювати біографію письменника,

читати оповідання "Хамелеон"


28.12.2021

Тести за твором М.В.Гоголя "Ніч перед Різдвом"👇


!!! Виконати тестові завдання до 21.00 28.12.2021


21.12.2021

М.В.Гоголь


Народився в селі Сорочинці Полтавської губернії в небагатій поміщицькій сім’ї 1 квітня в 1809 році.

Гоголь вступив в 1821 році до Ніжинської гімназії вищих наук.

У 1828 році Гоголь переїхав до Петербурга, там він служив чиновником. Там він був трохи розчарований, оскільки коштів на існування не вистачало, в актори його не приймали, літературна діяльність не вдавалася.

Під псевдонімом В. Алов в 1829 році він написав романтичний твір «Ганц Кюхельгартен». Після різкої критики на адресу книги, він сам же знищив її тираж.

Перша повість Гоголя «Басаврюк» з’явилася в 1830 році в журналі «Вітчизняні записки». Поступово він став зав’язувати знайомства з літературним гуртком Петербурга. Він спілкувався з О. Сомовим, бароном Дельвіг, П. Плетньовим, Пушкіним і Жуковським. Поступово з’являлися у пресі нові роботи Гоголя.

Серед них, «Вечір напередодні Івана Купала», «Сорочинська ярмарка», «Майська ніч». В альманасі «Північні квіти» була надрукована глава історичного роману «Гетьман». Однак його першим великим літературним успіхом стали «Вечори на хуторі біля Диканьки». В цих оповіданнях автор неймовірно яскраво зобразив український побут, з використанням веселощів і тонкого гумору.

У 1833 році письменник вирішив присвятити себе викладацькій діяльності, і вже через рік був призначений помічником професора на кафедрі історії Петербурзького університету. В цей період він цілком зайнявся вивченням історії України, що потім лягло в основу задуму «Тараса Бульби» (1835).

Усвідомлюючи всю силу театру, Гоголь зайнявся драматургією. Твір Гоголя «Ревізор» було написано в 1835 році, а в 1836 вперше поставлено. Через негативну реакцію публіки на постановку «Ревізор», письменник залишає країну.  Незабаром після цього, письменник поїхав за кордон до Швейцарії, Парижу, де завершив свій твір «Мертві душі».

У 1841 році, повернувшись до Росії, за допомогою Болонського він домігся того, щоб в друк вийшов перший том «Мертвих душ». У другому томі відбилася духовна криза, що настигла письменника на той час. Незабаром душевний стан Гоголя погіршився.

4 березня 1852 року письменник помер, а за тиждень до цього спалив другий том “Мертвих душ” та всі свої рукописи.

"Ніч перед Різдвом"


Посилання на твір👇

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=9

!!! Опрацювати біографію письменника, читати твір


17.12.2021

Контрольна робота за текстом адміністрації школи

1. Міфологія – це…

  А) сукупність міфів певної культури; 

 Б) жанр літератури; 

 В) рід літератури;   

 

2. Найпопулярніший грецький герой, наділений дивовижною силою, - це …

А) Зевс  

Б) Посейдон 

В) Геракл  

 

3. Себелюбство, егоїзм засуджуються в давньогрецькому міфі:

А) «Дедал і Ікар»;  

Б) «Нарцис»;  

В) «Пігмаліон і Галатея»;  


 

4. Установіть відповідність між героями та змістом міфу

                1. Орфей                А дарував статуї дорогоцінне намисто

                2. Прометей          Б зачарував своїм співом царство мертвих

                3. Дедал                 В викрав іскру божественного вогню

                4. Пігмаліон          Г змайстрував крила



5. «Міф про Тефнут» належить до міфів:

А) єгипетських;  

Б) давньогрецьких;  

В) давньоіндійських;  

 

6. Із чого з’явився Брахма?

А) із квітки лотоса;  

Б) із землі;  

В) із золотого Яйця;  

 

7. Перший байкар світу - це:                                                                                                  

а)Езоп;             

б) Ж.де Лафонтен;                  

в) І.А.Крилов                                                                 

 

8.Головними персонажами байок є:                                                                         

а) предмети;                                                                                                                         

б) тварини, рослини або предмети;                                                                                          

в) люди  та  іграшки.                                                                                                                     

9.Байка складається з:

А) опису предмета і розгадки;

Б) розповіді і моралі;

В) куплета і приспіву


 

Закінчіть речення:

10. Пригодницький роман – це твір…

11. Тема роману Ж.Верна «15річний капітан» -…

12. Ідея повісті Ч.Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» -…

 

 !!! Виконати контрольну роботу до 21.00 19.12.2021 і відправити на пошту yunaumkina@gmail.com


14.12.2021

Ч.Діккенс

"Різдвяна пісня у прозі"


Посилання на тести👇


!!! Виконати тестові завдання 

до 21.00 15.12.2021



07.12.2021

Ч.Діккенс

"Різдвяна пісня у прозі"



Посилання на фільм👇


!!! Опрацювати матеріал, переглянути фільм


03.12.2021

Ч.Діккенс


Чарлз Діккенс — англійський письменник, один із найпопулярніших романістів вікторіанської епохи.
7 лютого 1812 – народився в Лендпорте поблизу Портсмута в сім’ї службовця фінансового управління морського відомства.
З 1817 по 1823 родина Діккенса проживала в місті Четем, де Чарльз почав відвідувати школу. Ці роки він згодом називав найщасливішими у своєму житті. Кінець безтурботному дитинству поклали фінансові неприємності, через які батько був посаджений в боргову в’язницю, а 11-річний Чарльз змушений був кілька місяців відпрацювати на фабриці, що виробляла ваксу.
1824-1826 – роки навчання в приватній школі «Академія Веллінгтон-Хаус».
1827 – вступив на місце молодшого клерка в адвокатську контору.
У 1828 р – влаштувався вільним репортером в судову палату, а в 1832 г. – парламентським кореспондентом.
У 1833 р в щомісячному журналі письменник надрукував свій перший нарис – «Обід на Поплар-Вок», підписаний псевдонімом «Боз».
1836 – опублікував перші розділи роману «Посмертні записки Піквікського клубу», що мали великий успіх у читачів. У тому ж році Діккенс одружився з дочкою юриста і журналіста Дж. Хогарта Кейт, з якою він створив велику багатодітну родину (в них було 10 дітей), але так і не випробував подружнього щастя, вони розлучилися 1868.
1837-1841 рр. – Виходять в світ знамениті романи Ч. Діккенса: «Пригоди Олівера Твіста» (1839), «Життя і пригоди Ніколаса Нікльбі» (1839), «Лавка старожитностей» (1840) і ін.
У 1842 письменник здійснив подорож в США, під час якої пережив глибоке розчарування в американській демократії та американському способі життя. Ці враження знайшли відображення у романі «Мартін Чезлвит» (1844). Потім з’явився цикл «Різдвяні повісті» (1848), романи «Домбі і син» (1848), «Життя Девіда Копперфілда, розказане ним самим» (1850).
В 1850-ті рр. – були написані романи «Холодний дім» (1853), «Важкі часи» (1854) і «Крихітка Дорріт» (1857). Деякий час Діккенс працював редактором журналу «Домашнє читання», в якому друкував власні твори. Після конфлікту з видавцями він заснував аналогічний журнал «Круглий рік».
З 1858 письменник виступав з публічними читаннями своїх творів. Ці читання стали легендарним явищем європейського культурного життя.
1860-і рр. – Працював над романами «Великі сподівання» (1861), «Наш спільний друг» (1865), «Таємниця Едвіда Друда» (1870, незакінчений).
9 червня 1870 – помер внаслідок інсульту.

Посилання на відео👇


Посилання на твір👇


!!! Опрацювати біографію письменника, читати твір

30.11.2021

Розвиток мовлення № 2

Твір за романом Ж.Верна 

"П'ятнадцятирічний капітан"

1.     1.  Проблема рабства в романі.
2.  Майбутнє життя Діка Сенда.
3.  Що потрібно знати справжньому мандрівнику?

!!! Написати твір , відправити на пошту yunaumkina@gmail.com 

до 20.00 02.12.2021


26.11.2021

Ж.Верн

"П'ятнадцятирічний капітан"

Посилання на тест👇
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8832364

!!! Виконати тестові завдання до 20.00 28.11.2021


23.11.2021

Ж.Верн

"П'ятнадцятирічний капітан"


Образ Діка Сенда

Діку Сенду усього 15 років. Доля була до нього суворою: він був знайдою, ім’я йому дав перехожий, який відніс хлопчика до притулку. Але коли він підріс, містер Уелдон звернув увагу на кмітливого хлопчика й надав йому можливість навчатися й працювати на його судні «Пілігрим». Дік Сенд мріяв стати справжнім капітаном. Але негаразди переслідували юнака. Фізична сила й міцний дух допомогли йому з гідністю вийти з небезпечних ситуацій. Сміливість, рішучість дозволяли йому діяти швидко. Чуйність і відданість спонукали юнака піклуватися про місіс Уелдон і Джека.

Відповідальність — головна риса характеру Діка, тож не дивно, що п’ятнадцятирічний капітан хвилювався за долю кожного із пасажирів судна, він не їв і не спав, стоячи за штурвалом упродовж кількох діб. Діка Сенда більшість героїв поважають, сподіваючись на його силу й розум, і лише Негоро й Гарріс вороже ставляться до капітана, бо він стає на заваді їхнім підступним планам.

Мені подобається цей герой своєю сміливістю, відповідальністю. Він викликає повагу ще й тому, що в наш час 15-річні хлопці тільки вчаться в школі. Вони залежать від батьків, часто несамостійні, не мають змоги проявити свої якості характеру в таких романтичних пригодах та небезпечних подорожах, в яких побував Дік Сенд. Але бути відданим, чуйним, сміливим, рішучим можна й у звичайному житті, треба лише прагнути цього.

Посилання на тести👇

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8130965


!!! Опрацювати образ Діка Сенда, виконати тестові завданяя до 22.00  24.11.2021

19.11.2021

Ж.Верн

"П'ятнадцятирічний капітан"


Історія написання роману “П’ятнадцятирічний капітан”
Жюль Верн почав роботу над романом, коли його синові Мітелю було майже стільки ж років, як і — Діку Сенду. Письменник детально готувався до роботи, вивчав карти, читав про подорожі мандрівників того часу. Автор навіть сам подорожував Середземним морем, відвідав Алжир (країниа на півночі Африки), щоб на власні очі побачити природу, населення й культуру.
Роман було опубліковано у видавництві Етцеля (1878 p.). 
Жанр – пригодницький роман. (Це твір, сюжет якого насичений незвичайними подіями й характеризується їхнім несподіваним поворотом, великою динамікою розгортання. Для пригодницького роману характерні мотиви викрадення й переслідування, атмосфера таємничості й загадковості, ситуації припущення й розгадування).
Тема — розповідь про незвичайні пригоди п’ятнадцятирічного Діка Сенда та його друзів на морі й на суші.
Ідея — прославлення сили людського характеру, розуму й допитливості, вірності дружбі й здатності до самопожертви.
Головні герої:
Головні персонажі: Капітан Халл і 5 матросів; Дік Сенд – матрос-новачок; кок Негору (работорговець).
Пасажири: місіс Велдон – «хоробра жінка», її син Джек, кузен Бенедикт – «добре серце», ентомолог.
Врятовані з судна «Вальдек»: Том, Бет, Остін, Актеон, Геркулес, собака Дінго.
Работорговці: Гарріс, Муані-Лунга, Альвіш
“П’ятнадцятирічний капітан” сюжет твору
Події книги відбуваються в морі. Китобойная бригантина «Пілігрим» під час полювання виявляє потопаючий корабель. Екіпажу вдається врятувати п’ятьох афроамериканців і собаку по кличці Дінго. Через кілька днів капітан «Пілігрима» разом зі своїми матросами відправляється на полювання на човні у відкрите море. Але вижити в жорстокій сутичці їм не вдається. Після загибелі екіпажа «Пілігрима» Дік Сенд став капітаном шхуни і взяв на себе відповідальність за життя місіс Уелдон, її сина і п’ятьох негрів, врятованих командою.

“П’ятнадцятирічний капітан” план твору
1. Нова Зеландія. «Пілігрим» – китобійна шхуна: капітан Халл і 5 матросів, Дік Сенд – матрос- новачок, кок Негору; пасажири: місіс Велдон , її син Джек, кузен Бенедикт .
2. Врятовані з судна «Вальдек»: Том, Бет, Остін, Актеон, Геркулес, собака Дінго
3. Полювання на смугача. Загибель Капітана Халл та матросів
4. Дік Сенд – п’ятнадцятирічний капітан
5. Зміна курсу – підступність Негору
6. На суші. Зустріч з Гаррісом. Дорога джунглями. Страшні здогади. Африка, Ангола.
7. В полоні у тубільців, підступні наміри Негору та Гарріса. Втеча Геркулеса.
8. Невільничий ринок в Каз онде. Продаж Тома, Бета, Остніна, Актеона.
9. Работорговці Муані-Лунга та Альвіш
10.Розправа Діка Сенда з Гаррісом
11.Порятунок Діка Сенда, місіс Велдон її сина та кузена за допомогою Геркулеса
12.Розкриття таємниці літер «С.В.» – Семюель Вернон (його вбив через гроші Негору)
13.Напад Дінго на Негору, Смерть негідника
14.Порятунок від людоїдів
15.Зустріч з португальськими купцями
16.Америка. Повернення в Сан-Франціско
17.Звільнення та повернення Тома, Бета, Остіна, Актеона

Посилання на фільм👇


!!! Опрацювати матеріали у блозі, переглянути фільм


12.11.2021

Пригодницький роман


Приго́дницький рома́н (фр. roman d'aventures) — роман, сюжет якого насичений незвичайними подіями й характеризується їхнім несподіваним поворотом, великою динамікою розгортання. Для пригодницького роману характерні мотиви викрадення й переслідування, атмосфера таємничості й загадковості, ситуації припущення й розгадування. 
Одним із перших таких творів були «морські» романи Дж.-Ф. Купера й Ф. Марієтта, історико-пригодницькі О. Дюма-батька, соціально-пригодницькі Ежена Сю. 
Пригодницький роман має типологічні подібності з фантастичним романом та науково-фантастичним (Жуль Верн, О. Толстой), детективним і політичним (Л.-А. Буссенар, Л. Жаколіо, Ю. Семенов). 
Різновидом пригодницького роману можна вважати сенсаційний роман, у сюжеті якого є подія або повідомлення, що справляють сильне враження. 

Одним із засновників українського пригодницького роману з елементом сенсації був Г. Лужницький, автор книг «Кімната з одним входом» 1930, «Гало, гало, напад на банк» 1935 та ін. Типовим прикладом пригодницького роману вважаються «Прекрасні катастрофи» Ю. Смолича. Іноді різновидом цього жанру називають авантюрний роман. У своєму романі «Двері в день» Ґео Шкурупій поєднує елементи авантюрного, пригодницького роману та репортажу. 

Жуль Верн

Жюль Габріель Верн народився 8 лютого 1828 в місті Нант (Франція) в сім’ї адвоката.

У 8 років Жуль Верн почав навчання спочатку в семінарії Сен-Станіслав, а потім в Нантському ліцеї, де він отримав класичну освіту, що включала в себе знання грецької та латини, а також риторику, співи та географію.

У 1849 році Жуль Верн отримав ступінь ліценціата права, так як батько-адвокат наполягав на отриманні юридичної освіти. Але Жюль Верн не починав адвокатську практику, адже під час навчання почав писати пєси, оповідання, комедії.

Вперше його п’єса була поставлена в 1850 році, а першим надрукованим твором став роман із серії «Незвичайних подорожей» в 1863 році. З тих пір Верн випробував безліч професій, але не переставав писати.

10 січня 1857 року Верн одружився з Онориною де Віане, молодою вдовою з двома дітьми. Він з сім’єю мешкав у великому заміському будинку та іноді плавав на яхті.

Перший роман Жюль Верна приніс йому великий успіх. Надихнувшись позитивними відгуками , письменник продовжив створювати пригодницькі романи, просочені науковими чудесами .
Верн постійно подорожував: по США, Середземному морю, об’їздив майже всю Європу.

 За свою біографію Жюль Верн написав 66 романів, безліч повістей, п’єс. Безліч романів Жюль Верна були екранізовані. Серед відомих його творів – “Таємний острів”, “П’ятнадцятирічний капітан”, «Подорож до центру Землі», «Із Землі на Місяць», «Діти капітана Гранта», «20000 льє під водою», «Навколо світу за 80 днів» та багато інших.

У 1871 році Жуль Верн оселився в Ам’єні, а у 1888 році його обрали радником.

У 1886 племінник письменника Гастон, який страждав на параною, вистрілив Жулю Верну в ногу. Поранення було настільки важке, що письменник не міг рухатися до кінця свого життя.

В останні роки життя у Верна виникли проблеми зі слухом, сильний діабет вплинув на зір — Жуль Верн майже нічого не бачив.

Помер Жуль Верн 24 березня 1905 року.

Посилання на роман👇


Посилання на фільм👇

https://www.youtube.com/watch?v=eRFHmvLySRc

!!! Опрацювати матеріали до вивчення, 

читати роман, переглянути фільм





09.11.2021

Контрольна робота № 2
Мудрість байки




!!!Виконайте тестові завдання, перейшовши за посиланням🔻


15.10.2021

І.А.Крилов


(1769-1844)

Відомий російський байкар, представник просвітницького реалізму критичного напрямку. Література захоплювала І. Крилова з дитячих років і, хоча працював дрібним чиновником і бібліотекарем, вже з 20 років був видавцем власних журналів, де друкував яскраві сатиричні твори. Перші байки — "Дуб і тростина", "Вередлива наречена" — були надруковані 1806 року в журналі "Московський глядач". Успіх був незаперечний. Крилов створив майже 200 байок.
В. Бєлінський висловив своє захоплення творчістю Крилова, сказавши, що "це непросто байки: це повість, комедія, гумористичний нарис, зла сатира":
Майже третина байок написана на сюжети, спільні з творами Лафонтена, але читачів захоплює актуальність, народність, простота і ясність думки. Багато висловів з байок стали афоризмами, ними користуються і тепер: "А Васька слухає та їсть", "Ай Моська, певне що сильна, раз гавка на слона".
Ім'я Крилова назавжди увійшло не тільки в російську, але й всесвітню літературу. Вдячні нащадки на зібрані народом кошти спорудили пам'ятник байкареві — в Петербурзі у Літньому саду.


Посилання на байки Крилова🔻

Посилання на відео🔻

!!! Вивчити байку І.А.Крилова напам'ять


12.10. 2021

Байка як жанр літератури


 

Байка – невеликий прозовий або віршований твір алегоричного змісту і повчального характеру.
Персоніфікація (або уособлення) – художній прийом перенесення властивостей людей на тварин, рослин, предмети.
Алегорія (з грец. "інакомовлення") – це відображення одного предмета через інший.

Езоп





Езопова мова – замаскований спосіб думок із натяками, недомовками задля уникнення будь-яких заборон.

Посилання на байки Езопа🔻

!!! Читати виразно байки Езопа

29.05.2020

Список літератури на літо:

Билини і балади:«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник».«Король Лір і його дочки».«Як Робін Гуд став розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» (1 за вибором учителя).Йоганн Крістоф Фрідріх ШИЛЛЕР. «Рукавичка».Адам МІЦКЕВИЧ. «Світязь».Роберт Льюїс СТІВЕНСОН. «Балада про вересовий трунок».


Історічне минуле в літературі:Вальтер СКОТТ. «Айвенго».Василь БИКОВ. «Альпійська балада».


Духовне випробування людини:Джеймс ОЛДРІДЖ. «Останній дюйм».Редьярд КІПЛІНГ. «Балада про Схід і Захід». «Якщо…».


Дружба і кохання:Олександр ПУШКІН. «19 жовтня 1825 року».Шолом-АЛЕЙХЕМ. «Пісня над піснями».Олександр ГРІН. «Пурпурові вітрила».


Літературний детектив:Едгар Аллан ПО. «Золотий жук».Артур Конан ДОЙЛ. Оповідання про Шерлока Холмса («Пістрява стрічка», «Спілка рудих», "Собака Баскервілів").


Світова новела:О. ГЕНРІ. «Дари волхвів», «Останній листок».Герберт Джордж УЕЛЛС. «Чарівна крамниця».Рюноске АКУТАҐАВА. «Павутинка».


Сучасна література:Айзек АЗІМОВ. «Фах».Діана Вінн ДЖОНС. «Мандрівний Замок Хаула».Корнелія ФУНКЕ. «Чорнильне серце».

28.05.2022

Повторення


1. Давньогрецький байкар. 

2. Алегоричний твір повчального змісту. 

3. Герой, якого вкусила собака за палець. 

4. Ім’я дружини тонкого. 

5. Ім’я Скруджа. 

6. Якого свята не любив Скрудж. 

7. Прізвище генерала, до якого приїхав брат з собакою.

 8. Кок на шхуні «Пілігрим». 

9. Людина, яка часто і безпринципно змінює свої погляди і поведінку залежно від обставин. 

10. Відомий російський байкар. 

11. Розповіді   давніх  людей про богів, героїв. 

12. Батько цивілізації. 

13.  Напис перед текстом,  що виражає його основну думку. 

14. Дійова особа художнього твору. 

15. Автор хайку. 

16.  Австрійська дитяча письменниця, яка подарувала нам дитину з бляшанки. 

17. Оповідання Бредбері. 

18.  Шведська письменниця, герої якої живуть в Країні Далекій і перемагають Лицаря Като. 

19. Відьма, яка на Різдво збирала зірки. 

!!! Розгадати кросворд

25.05.2022

Крістіне Нестлінгер


Австрійську письменницю Крістіне Нестлінгер уважають однією з найпопулярніших авторок у сучасній Європі. Творча спадщина мисткині надзвичайно багата: проза, вірші, п'єси, сценарії радіо— й телеспектаклів тощо. Відкритість письменниці, тонке розуміння нею людської психології, оптимізм і вміння дивитися на все з гумором забезпечують успіх її книжок насамперед серед дітей і підлітків у всьому світі.
Крістіне Нестлінгер народилася 13 жовтня 1936 р. ум. Відні (Австрія). Її батько був годинниковим майстром, а мати — вихователькою в дитячому садку. Дівчинка навчалася в гімназії в гуманітарному класі, де на все життя полюбила літературу. Після закінчення гімназії Крістіне вирішила стати художницею й вступила до Академії мистецтв у Відні, займалася графікою та ілюструвала книжки для дорослих. Коли народилися її доньки, вона повністю присвятила себе їхньому вихованню. Саме для них вигадала Фредеріку — неслухняну дівчинку з малиновим волоссям, з якою постійно траплялися різні історії. Крістіне Нестлінгер спочатку створила серію малюнків, а пізніше записала історії, що розповідала дітям. Так виникла книжка "Рудоволоса Фредеріка", яка була опублікована 1970 р. й одразу сподобалася читачам. За неї авторка отримала високу винагороду Європи — Літературну премію Фрідріха Бедекера.
Молода авторка наполегливо працювала. І невдовзі одна за одною з'являються її нові книжки: "Діти з дитячого підземелля", "Троє поштових грабіжників" (1971), "Геть огіркового короля", "Чоловік для мами" (1972), "Чорний пан і великий собака", "Лети, колорадський жук!", "Маленький пан береться за справу" (1973), Конрад, або Дитина з бляшанки" (1975). Кожна з них викликала широкий резонанс у читацькому колі: одні вважали їх занадто бунтарськими, не педагогічними, навіть шкідливими для дітей, а інші — чесними, відкритими, актуальними. Однак усі погоджувалися, що письменниця висвітлює реальні1 проблеми дітей і дорослих, що виникають у сучасному житті, і шукає вирішення складних питань. На прикладах історій персонажів (як позитивних, так і негативних) К. Нестлінгер розкриває теми дитячої самотності ("Дитина за обміном"), пошуку власного "Я" (VМаргаритко, моя квітко"), підліткової кризи (VІльзе Янда, 14"), шукаючи витоки проблем дітей і підлітків насамперед у сімейних стосунках.
За роки творчості К. Нестлінгер отримала понад 30 літературних премій, як австрійських, так і міжнародних. Найвизначнішими серед них є Міжнародна премія імені Г. К. Андерсена (1984), Премія пам'яті Астрід Ліндгрен (2003).

"Конрад, або Дитина з бляшанки"


Посилання на твір🔻
Посилання на фільм🔻

!!! Прочитати твір, переглянути фільм

17.05.2022

Астрід Ліндгрен



Астрід Анна Емілія Ліндгрен — шведська дитяча письменниця, відома своїми творами «Карлсон, який живе на даху» та «Пеппі Довгапанчоха».

 Астрід Ліндгрен народилася 14 листопада 1907 в містечку Віммербю на півдні Швеції, в сім’ї селянських фермерів. Як стверджувала сама письменниця в автобіографічному збірнику «Мої вигадки» (1971), у неї було щасливе дитинство, повне ігр та пригод. 

Закінчивши середню школу, Астрід недовго пропрацювала журналісткою в місцевій газеті, а потім поїхала до Стокгольма, де вчилася на стенографістку. Паралельно вона працювала за фахом.

 Незабаром вона вдало вийшла заміж за Стуре Ліндгрена. На той момент у неї вже був маленький син Ларс. Відразу після заміжжя Астрід залишила роботу, щоб піклуватися про сина і про новонароджену доньку Карін (1934). 

За словами письменниці, її перша повість-тетралогія, «Пеппі Довгапанчоха» (1945) вийшла в світ саме завдяки дочці. Коли дівчинка захворіла, їй довелося щовечора розповідати всякі історії. Так, одного разу Карін замовила історію про Пеппі Довгапанчоха, ім’я якої вигадала на ходу. Книга мала приголомшливий успіх. Домогосподарці Астрід відразу ж запропонували роботу в дитячому видавництві і присудили кілька премій. 

Сьогодні її твори перекладені на багато мов в 60 і більше країнах світу. Історія про Карлсона також з’явилася завдяки дочці, яка часто розповідала про загадкового человічка, який залітав у вікно. 

Крім дитячих книг, письменниця іноді створювала романтичні історії, наприклад, «Брати Левине Серце» (1979), а також дитячі детективи і шахрайські повісті про Еміля з Леннеберги. 

Астрід Ліндгрен стала першою дитячою письменницею у своїй країні, що отримала премію за досягнення в галузі літератури. Найбільший творчий розквіт письменниці випав на 1940-1950-і роки. 

Однією з найкращих робіт Ліндгрен була повість-казка про самотніх і занедбаних дітей «Міо, мій міо» (1954). У вільний від письменства час, вона вела різні ток-шоу та вікторини на шведському телебаченні та радіо. 

Померла видатна письменниця 28 січня 2002 року в Стокгольмі, переживши чоловіка і сина.

"Міо, мій Міо..."



Посилання на твір🔻


Посилання на фільм🔻


!!! Прочитати твір, переглянути фільм

20.05.2022

Контрольна робота за рік


І. 0,5 бала за правильну відповідь

1. Міф виражає:
  а) уявлення давніх людей про світ, будову Всесвіту, спостереження за  природними явищами;                                       
    б) наукові відкриття людей;
     в) враження давніх людей від подорожей;                                       
     г) уявлення давніх людей про життя правителів і героїв.

2. У єгипетській міфології богом сонця є:
     а) Зевс;                                                               б) Ра;
     в) Апоп;                                                             г) Брахма.

3. Міф «Про створення ночі» належить до міфів:
    а) єгипетських;                                                    б) слов’янських;
    в) індійських;                                                      г) грецьких.

4.  Намагаючись захистити людей від кари Зевса, Прометей украв :
    а) вогненні стріли-блискавки;                           б) їжу;
    в) іскру з божественного вогнища;                   г) новий витвір Гефеста.

5.   Галатеєю у міфі названо:
    а) закохану німфу;                                              б) богиню кохання;
    в) скульптуру, що ожила;                                    г) богиню землеробства. 

6. Себелюбство, егоїзм засуджуються в давньогрецькому міфі:
    а) «Дедал і Ікар»;                                               б) «Пігмаліон і Галатея»
    в) «Нарцис»;                                                       г) «Деметра і Персефона». 

ІІ. 1 бал за правильну відповідь 

7. Установіть відповідність між героями байок І. Крилова  та рисами, які вони уособлюють.
А  Муравель                                              1  слабкість
Б  Ягня                                                       2  лінощі
В  Вовк                                                      3  працелюбність
Г  Бабка                                                     4  жорстокість і хижацтво
                                                                  
8.  Виберіть неправильне твердження. До жанру байки належить:
                А  «Лисиця і виноград»
                Б  «Квартет»
                В  «Немейський лев»
                Г  «Бабка і Муравель»

9. Установіть відповідність між уривком і байкою, з якої наведено цитату.
А  «Бабка і Муравель»                             1 мені все було ніколи, я співала;

Б  «Вовк і Ягня»                                       2 коли хто неспроможний досягти чогось,
                                                                      посилається на обставини;

Г  «Мурашки й Цикада»                          3 ти винен тим уже, що хочу я, бач, їсти;
В  «Лисиця і виноград»   
                                                                   4 озирнулась…Ба! Навала – від зими вже
                                                                         вихорець;
                                                                        
ІІІ. 1 бал за правильну відповідь  

10. Дайте розгорнуту відповідь на запитання: «Як ви розумієте, що таке «хамелеонство»? 
   Чи існує воно сьогодні?» 
11. Які риси характеру допомогли вижити герою Джека Лондона з оповідання «Жага до життя».   

ІV. 1 бал за правильну відповідь  
  
   12. Установіть відповідність між письменниками  та країнами.
   1  Г.Лонгфелло                                        А   США
   2  Мацуо Басьо                                        Б   Італія
   3 Дж.Родарі                                             В   Японія
   4 Р.Бернс                                                  Г  Шотландія 
                                                                     
    13.   Установіть відповідність між письменниками та рядками з їхніх творів.
   1  Мацуо Басьо                            А  «Ось Рим, Колізей, Капітолій і Форум…»
   2  Р.Бернс                                     Б  «На всохлу гілку сів ночувати крук…» 
   3 Дж.Родарі                                 В   «Моя дума в верховині соколом буя…» 
   4  Г.Лонгфелло                            Г  « Із червоного каміння
                                                                Всі зробили люльки згоди».

V. 2 бали за відповідь на будь-яке питання (за вибором учнів)

14. Що ви можете сказати про назву оповідання Роберта Шеклі «Запах думки»?

15. Які казкові елементи присутні у творі М.Енде "Джим Ґудзик і машиніст Лукас»?


   !!! Виконати контрольну роботу,


відповіді надсилати на адресу 

yunaumkina@gmail.com 

                                                           

13.05.2022

М.Енде

 «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»


Розвиток мовлення № 4

Якою, на вашу думку, буде подальша доля героїв твору?

!!! Написати твір-мініатюру (1-1,5 стор.)


відповіді надсилати на адресу 

yunaumkina@gmail.com 

10.05.2022


М.Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»



   1.У якій країні про школу й не чули?  
 А) в Недогадії; 
б) в Недоладії; 
в) в Драконовій; 
г) в Мандальській.
   2. Кого покликав король на аудієнцію?   
А) Джима;
 б) Емму; 
в) Лукаса; 
г) пані Штоцкер.  
 3. Хто підслухав сумні роздуми машиніста?
 А) Джим; 
б) Емма; 
в) король; 
г) пані Штоцкер.  
 4. Хто виховував Джима Ґудзика?
   А) Лукас;
 б) Емма; 
в) король; 
г) пані Штоцкер.
   5. Що повинен був зробити Лукас за вказівкою короля?   
А) залишити острів; 
б) позбавитись Емми; 
в) не спілкуватися з Джимом; 
г) краще служити королю.  
 6. Яке рішення прийняв машиніст Лукас після розмови з другом?   
А) залишити острів;  
б) позбавитись Емми;
 в) не спілкуватися з Джимом; 
г) краще служити королю.  
 7. Коли герої повинні були залишити острів?   
А) вранці; 
б) ввечері; 
в) вдень; 
г) опівночі.   
8. Яку вулицю шукали втікачі у новому величному місті?   
А) Стару;
 б) Нову; 
в) Загадкову; 
г) Казкову.  
 9. З чого були усі меблі в кімнаті знайденого будинку?  
 А) з цегли;
 б) з золота; 
в) з каменю;
 г) з граніту.  
10. Скільки дітей сиділо за партами у кімнаті?   
А) 28;
 б) 30; 
в) 24; 
г) 29.  
11. Хто тримав бамбукову палицю?  
А) Лі Ши; 
б) Лукас; 
в) пані Кутняк;
 г) Джим Ґудзик.  
12. Хто з дітей був «геть малий, мав років чотири-п’ять»?  
 А) Лі Ши; 
б) індіанець; 
в) ескімос; 
г) парагваєць?   
13. Хто прибув у Недогадію, «щоб звільнити принцесу й інших дітей»?  
 А) пані Кутняк; 
б) Джим Ґудзик; 
в) машиніст Лукас; 
г) Емма.
   14. За кого дракониха заплатила «Чортовій Дюжині кругленьку суму»?   
А) за Джима; 
б) за Лі Ши; 
в) за всіх дітей; 
г) за учителів. 
  15. Кому належать слова: «Усі ці діти тільки мої…»   
А) Джим Ґудзику; 
б) машиністу Лукасу; 
в) Чортовій Дюжині; 
г) пані Кутняк.   
16. Чий це опис: «…чудовисько…не надто велике, проте досить огрядне й міцне»?   
А) драконихи; 
б) паротяжихи; 
в) Чортової Дюжині;
 г) стражника.   
17. Що відчули діти в школі, коли прокричали «ура»?   
А) радість; 
б) сміливість; 
в) смак свободи; 
г) почуття вдячності.   
18. За що діти дякували Еммі?   
А) за радість;
 б) за сміливість; 
в) за свободу; 
г) за доброту.   
19. Що кинула Лі Ши в річку?  
 А) рукавичку; 
б) черевичок; 
в) пляшку з запискою; 
г) стрічку з брошкою.   
20. Головні продукти харчування жителів Недоладії – це…   
А) дьоготь і смола; 
б) хліб і сіль; 
в) бензин і дьоготь; 
г) масло і олія. 
  21. Хто з героїв сторожив зв’язану дракониху?   
А) Емма; 
б) Джим;
 в) Лукас;
 г) Лі Ши.   
22. Що снилося усім дітям перед тим, як вони покидали Драконове місто?   
А) щось смішне; 
б) щось страшне; 
в) щось рідне; 
г) щось хороше.   
23. Хто із замилуванням слухав уві сні оповіді Джима про пригоди?   
А) Емма;
 б) Лі Ши;
 в) пані Кутняк; 
г) пані Штоцкер.  
 24. Перекладач роману М.Енде…   
А) М.Лукаш;
 б) М.Бажан; 
в) О.Сенюк; 
г) І.Андрущенко.
  

!!! Виконати тести, відповіді надсилати на адресу 

yunaumkina@gmail.com 

03.05.2022

Сучасна література

Міхаель Енде




Міхаель Андреас Гельмут Енде – німецький письменник, автор творів для дітей Народився 12 листопада 1929 року в родині художника-сюрреаліста Едгара Енде. Закінчив вальдорфську школи в Штутгарті. У молодості працював театральним актором. У віці сімнадцяти років майбутній письменник починає самостійне життя, окремо від батьків. Він активно пише вірші і п’єси, які сам ставив на сцені в Мюнхенській школі в 1947 році. У 1951 р. йому вручають диплом актора сцени. Але невдовзі юнак залишає театральну діяльність, щоб цілковито присвятити себе літературі. Працює кінокритиком на баварському радіо. Хоча публікуватися почав в 1947 році, але популярність до нього прийшла значно пізніше, після публікації таких творів, як «Джим Ґудзик і Машиніст Лукас» (1960), «Момо» (1973), «Нескінченна історія» (1979). Помер 28 серпня 1995 у віці 65 років від раку шлунка, похований на цвинтарі Вальдфрідгоф.

«Джим-Ґудзик і машиніст Лукас»


  Жанр – повість-казка 
  Ідея пізнання світу хлопчиком Джимом Гудзиком, утвердження важливих моральних цінностей: дружби, поваги до інших, любові до батьківщини, матері, кохання, взаєморозуміння, толерантності, гуманізму). 

  Пафос твору – життєстверджуючий, сповнений романтики пригод, душевного піднесення.
 Головна думка «Джим – Ґудзик і машиніст Лукас» – утвердження таких моральних цінностей, як дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини. Цікаво пізнавати світ, долати свій страх перед невідомим. 
  Головні герої: Джим – Ґудзик, машиніст Лукас, король Альфонс За-Чверть – Дванадцята, пані Штоцкер, драконша пані Кутняк, імператор Пунь Джин,  Фін Пон , Лі Ши. 
Місце дії:  Недогадія, Недоладія, Мандала, Ліс Тисячі Див, Корона Світу,  Долина сутінок, Кінець світу.
 Казкові елементи: чарівне походження героя, фантастичні краї, перетворення героїв ( паротяжиха Емма перетворюється на дракона), магічні числа (подорож тривала 7 днів, у палаці 99 сходинок), щасливе закінчення.
 У творі утверджуються моральні цінності – дружба, взаємодопомога, повага до інших, любов до батьківщини, кохання. А ще в казці осмислюються поняття добро і зло, життя і смерть, милосердя і байдужість. Героям твору притаманні людські якості: життєрадісність, цілеспрямованість, відкритість, доброзичливість, допитливість, прагнення до кращого.

Посилання на твір🔻

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=1334

Посилання на фільм🔻

!!! Опрацювати теоретичний матеріал, прочитати казку, переглянути фільм


29.04.2022

Контрольна робота № 6
Образ майбутнього в літературі

1.Установіть відповідність між героями та письменниками
1. Том а) Р.Шеклі
2. Кліві б)Р.Бредбері
2.Рей Бредбері -
а) англійський письменник; 
б) американський письменник;
в) французький письменник
3.Жанр твору «Усмішка» -
а) повість; 
б) оповідання; 
в) новела
4. Черга на майдані («Усмішка») зібралася…
а) о південь; 
б) зранку;
в) увечері
5. Зореліт здійснив вимушену посадку тому, що не працювала …
а) система опалення ;
 б) система охолодження;
в) система освітлення
6.Лерой Кліві був…
а) поштовим перевізником; 
б) поштмейстером бази; 
в) космонавтом
7. Яку тварину першою побачив Кліві?
а) вовка;
 б) пантеру;
 в) білку
8.Події, відображені в творі «Усмішка», відбуваються…
а) в минулому;
 б) в теперішньому; 
в) в майбутньому
9. Автор картини, яка стояла на майдані, -
а) Леонардо да Вінчі;
 б) Рафаель; 
в) Рембрандт
10. Картину знищували
а) без дозволу влади; 
б) за дозволом влади;
в) за проханням місцевої влади
11.Тварини, які населяли планету,не мали…
а) ані очей, ані вух; 
б) ані очей, ані хвостів;
 в) ані вух, ані хвостів
12. Як тварини знаходили свою жертву?
а) за допомогою розуму;
 б) за допомогою телепатії;
 в) за допомогою нюху
Продовжте думку:
Том не зміг плюнути на картину, тому що…
Ім'я Роберта Шеклі добре відоме прихильникам літературної…

!!! Виконати контр.роб., відповіді надсилати на адресу 

yunaumkina@gmail.com 


26.04.2022

Роберт Шеклі

"Запах думок"


Посилання на тести🔻


Запитання за текстом твору:

1. Що ви можете сказати про назву оповідання Роберта Шеклі «Запах думки»?
2. А чий запах може  мати думка?
3. Як ви гадаєте, з якою метою автор одразу дає зрозуміти, що дії відбуватимуться в майбутньому? 
4. Чому автор змальовує людину майбутнього з такою «земною», буденною професією?
5. Чому автор «направляє» свого героя на абсолютно незнайому планету? 
6. Яке місце в такому світі займає людина? 
7. Яким чином Кліві зрозумів, що тварини цієї планети відчувають одне одного за допомогою телепатії? У чому небезпека такого зв’‎язку для людини?
8. Які підстави мав Роберт Шеклі, щоб казати, що тільки фантастика «дарує творцеві повну свободу»? 

!!! Виконати тести для самоперевірки, дати відповіді на будь-які 4 запитання.
Відповіді на запитання  надсилати 
на адресу yunaumkina@gmail.com

22.04.2022


Роберт Шеклі (англ. Robert Sheckley; 16 липня 1928, Поукіпсі Нью-Йорк — 9 грудня 2005) — американський письменник й класик світової фантастики, загальновизнаний майстер гумористичної і сатиричної фантастики.
Біографія
Роберт Шеклі народився 16 липня 1928 року в Нью-Йорку в районі Бруклін, а виріс у містечку Мейплвуд, штат Нью-Джерсі. Після закінчення середньої школи він їде в Каліфорнію: він пробує свої сили в якості розсильного, буфетника і навіть садівника. З 1946 по 1948 рік Шеклі служив в армії США в Кореї, де був редактор полкової газети.
Демобілізувавшись, повернувся в Нью-Йорк, де поступив в Нью-Йоркський університет, у 1951 році одержав ступінь бакалавра мистецтв. У наступні роки він продавав свої оповідання всім науково-фантастичним журналам, таким чином опубліковано кілька сотень його творів, причому більшість —у журналі "Galaxy".
У 1957 році Шеклі одружився з Зіве Вітней, і вони продовжують жити в Нью-Йорку до кінця 1960-х років, опісля переїжджають з дочкою Еліссою на острів Ібіца, який Шеклі описував як "недоторканий сучасною цивілізацією".
У квітні 2005 року письменник відвідав Україну на запрошення організаторів конвенту "Портал-2005". Проте в Києві знаменитому фантастові стало погано: його доправили в приватну лікарню. Письменник не зміг заплатити приватній клініці "Борис" за своє лікування та перебування, — його борг зріс до 50 тисяч гривень (за тодішнім курсом — 10 тисяч дол.). Утім було зібрано достатньо коштів, щоб погасити борги. Коли Робертові Шеклі покращало, його доправили на батьківщину. Уже після повернення в США стан письменника стабілізувався, проте останнім часом йому знову стало гірше і 9 грудня 2005 в приватній лікарні в Поукіпсі (штат Нью-Йорк) він помер.
Роберт Шеклі — лауреат премій "Мандрівник-97" і "Малий Золотий Остап-97".


Роберт Шеклі "Запах думок"


Автор. Роберт Шеклі (1928-2005)

 Рік написання – 1953 

Жанр – Фантастичне оповідання

Тема. Про небезпеки, які чатували на космічного поштаря на незнайомій планеті; як Людина, залишившись сам на сам із дикою природою, виходить переможцем без сторонньої допомоги; як людина може змінити світ силою власної уяви.


Ідея. Уславлення необмежених можливостей людського розуму, сили духу, волі, творчої уяви, неординарного мислення людини, яка здатна здолати всі перешкоди на своєму шляху. Ніколи не можна втрачати самовладання, слід боротися за своє життя та здоров’я. 

Конфлікт. Протистояння головного героя Кліві та позаземної фауни; внутрішня боротьба героя зі своїми страхами.
Головні герої: космічний поштар Лерой Кліві, звірі без вух та очей: білка з темно-зеленим хутром, жовто-бура пантера, вовки зеленого кольору, дятел, стерв’ятники.

 Місце та час дії. Зоряне скупчення Сергон, киснева планета З-М-22 (три дні).

 Сюжет. Головний герой Лерой Кліві через космічну аварію опинився на незнайомій планеті без засобів до порятунку. Героя здивувало, що тварини на планеті сліпі та глухі, вони спілкуються завдяки телепатії. Він робить спробу керувати своїми думками та придумує різні способи порятунку. Силою думки він бореться з пантерою, вовками, стерв’ятником, уявляє себе самицею пантери, змією, пташкою, кущем, трупом. Останнім зусиллям волі він змушує хижаків відступити, уявивши себе вогнем. Він став телепатом, який переміг інопланетних тварин і здивував рятувальників, що прибули йому на допомогу. Їх здивувало те, що на тілі Лероя Кліві не було жодного опіку, хоча він перебував в епіцентрі пожежі.

 Гуманістичний зміст оповідання. Людина — не вбивця всього живого, бути сильним не означає знищувати тих, хто слабший. Людина майбутнього — господар не тільки своєї планети, а й далекого Космосу. Оскільки світ змінюється, Роберт Шеклі показує нам, якою має бути людина майбутнього, щоб могла вижити у боротьбі із невідомим.

Посилання на твір🔻



Посилання на відео🔻


!!! Опрацювати теоретичний матеріал, прочитати оповідання


19.04.2022

РЕЙ БРЕДБЕРІ "УСМІШКА" 







ТЕСТИ на знання тексту твору

  • 1. Рей Бредбері -
  • а) англійський письменник;
  • б) американський письменник;
  • в) французький письменник.

  • 2. У творі «Усмішка» події відбуваються у ..:
  • а) 1061 ;
  • б) 2061 ;
  • в) 3061 році.

  • 3. Черга на міській площі зібралася о …годині ранку:
  • а) п’ятій;
  • б) шостій;
  • в) сьомій.

  • 4. Поблизу натовпу продавали:
  • а) польову кашу в подертому казані;
  • б) чай у брудних склянках;
  • в) каву в щербатих філіжанках.

  • 5. Якими були люди на майдані?
  • а) брудними і бідними;
  • б) справжніми знавцями мистецтва;
  • в) цивілізованими і гуманними.

  • 6. Автор картини, яка стояла на майдані, -
  • а) Леонардо да Вінчі;
  • б) Рафаель;
  • в) Рембрандт.

  • 7. Чотири поліцейські пильнували:
  • а) щоб люди не підходили близько до картини;
  • б) щоб не розмовляли;
  • в) щоб ніхто не кинув камінь.

  • 8. Том на картині побачив:
  • а) жінку, яка спокійно й таємниче посміхалася;
  • б) чоловіка, що зосереджено працював;
  • в) бабусю, яка щось розповідала онуку.

  • 9. Вершник виголосив оголошення, що картину опівдні:
  • а) перевезуть до іншого міста;
  • б) знищать;
  • в) подарують городянам.

  • 10. Чому Том не зміг плюнути на картину?
  • а) вразила красою;
  • б) не вмів цього робити;
  • в) не дочекався черги.

  • 11. Дорога до селища була:
  • а) порита машинами;
  • б) поросла травою;
  • в) розбита бомбами.

  • 12. Сім’я хлопчика мешкала:
  • а) у погрібці;
  • б) у силосній вежі;
  • в) у курнику.

!!! Виконати тестові завдання, 
відповіді надсилати напошту yunaumkina@gmail.com

                                          15.04.2022

Образ майбутнього в літературі



Бредбері Рей
(1920 — 2012)
Справжнє ім'я — Монд Дуглас. Перше оповідання Бредбері опублікував одразу після закінчення школи (1941).
Письменник відзначається великою оригінальністю у реальному житті, наприклад, він не любить автомобілів і літаків. Його твори — "Марсіанська хроніка" (1950), "451° за Фаренгейтом" (1953) — теж є досить незвичними, оригінальними.
Творчість Бредбері — це поєднання реальності і фантастики, сучасності і минулого, страшної містики і казковості. Письменник звертається до проблеми сенсу людського життя, до питання призначення людини на землі.

"Усмішка"


Посилання на твір 🔻


Посилання на відео 🔻


!!! Опрацювати біографію письменника, прочитати твір


12.04.2022

Контрольна робота № 5

Поетичне бачення світу


1.  У чому полягає своєрідність культури Японії?

А Вона пов'язана з політикою; 

Б  вона пов'язана з філософією та мистецтвом; 

В  вона пов'язана з реальним життям;

 Г   вона пов'язана з наукою. 

2.  Мацуо Басьо жив...

А у XVI ст.;

Б  у першій половині XVII ст.; 

В  у другій половині XVII ст.;

Г   у XVIII ст. 

3.   Псевдонім Мацуо Басьо перекладається як...

А «бананове дерево»;              

 Б «бананове тістечко»; 

В «банановий сік»;

Г «банановий листок». 

4.  Р. Бернс народився у...

А  1756 р.;           

Б 1758 р.;

 В   1757 р.;                                  

 Г 1759 р. 

5.  Хто  з українських  поетів  назвав  Р.  Бернса  «поетом  народним і великим»?

А Т. Шевченко;               

Б Леся Українка;

В  І. Франко;                           

Г П. Грабовський.             

6. Якому поетові належить рядок «Моя мрія лине в гори навздогін вітрам»?

А Мацуо Басьо;              

Б Г. Лонгфелло; 

В  Дж. Родарі;                           

 Г Р. Бернсу. 

7.  У  поемі  Г.  Лонгфелло  «Пісня  про  Гайавату»  використовуються міфи...

А англійців;                                                        

Б  американців;

В  північноамериканських індіанців;

 Г   французів. 

8. Гітчі-Маніто з поеми Г. Лонгфелло «Пісня про Гайавату» — це... 

А мисливець; 

Б шаман; 

В  верховний вождь;                 

 Г великий дух.

 9.Дж. Родарі став всесвітньо відомим як...

 А поет;  

Б казкар;

В  прозаїк;                                                         

 Г журналіст; 

10..Хто є автором рядків «Картинки веселі, життя суворе»?                                                                                                      

А Мацуо Басьо;   '                                    

 Б Г. Лонгфелло;

В   Р.Бернс;                                                           

Г Дж. Родарі. 

  • 11. З’єднайте автора з його Батьківщиною.

  1. Мацуо Басьо            а Шотландія
  2. Роберт Бернс            б Японія
  3. Генрі Лонгфелло      в Італія
  4. Джанні Родарі             г Америка

  • 12. Про які пам’ятки історії та культури згадав Дж.Родарі у вірші « Листівки з видами міст»?Що ви про них знаєте?

!!! Виконати контрольну роботу в зошиті до 15.04.2022 Відповіді прислати мені на пошту yunaumkina@gmail.com


08.04.2022



"Листівки з видами міст"

!!! Опрацювати біографію письменника, виразно читати вірш, визначити тему і ідею вірша (про що і для чого його написав автор). Тему і ідею записати в зошиті.


05.04.2022



«ПІСНЯ ПРО ГАЙЯВАТУ»


Жанр: епічна поема. 

Лонгфелло творчо переосмислив давні перекази, наситив новими образами, символами, опоетизував. І його поема — це поетичний переказ індіанських міфів, самостійний літературний твір, який слугує даниною пам’яті предків, написаний з метою збереження тієї «золотої нитки», що зв’язує різні покоління.


Головна думка поеми — заклик до єднання і припинення племінних чвар.

 

Національні традиції та звичаї. Розфарбовування індіанців у яскраві фарби перед боєм; традицію викурювати люльку згоди на знак установлення миру. Опис індіанських звичаїв, традицій, одягу вносить у текст поеми неповторний національний колорит. 

Образ Великого Духа Гітчі-Маніту. За віруваннями індіанців, він створив усе живе на землі й послав до людей Гайавату, ім’я якого означає «пророк», «учитель». 

Мета Гітчі-Маніту — припинити сварки. Він не тільки виконує місію миротворця, а ще і вчить людей жити у мирі 

Епітети: могучий, милосердний; 

Гіперболи: проводить путь річці, одламав рукою камінь, від подиху гойдаються віти. 

Головні риси характеру Гітчі-Маніту: розум, мудрість, урівноваженість, гуманізм, сила, мужність. 

Прийом протиставлення (контрасту), або антитези: Сила — безсилля, згода — ворожнеча, мудрий творець — нерозумні діти. Антитеза дає можливість підкреслити спокій, розум Гітчі-Маніту і войовничість, агресивність індіанців. Вислів «люлька згоди», «викурити люльку згоди» — означає помиритися, укласти мир. Слугує визначенням миру, дружби, злагоди у стосунках між людьми. 

Образ Гайавати в індіанській міфології:

 У роботі над поемою Лонгфелло спирався на індіанські міфи про Гайавату. Він писав: «Гайавата — людина дивного походження. Він був посланим до індіанців, щоб розчистити їхні річки, ліси і риболовні місця, навчити народи займатися мирний ремеслом. У різних племен ця людина була відома під різними іменами: Тісвавоп, Свіаво, Тапавозо, Тачепауиадоп, Гайавата, що означає пророк, учитель. У цей старий переказ я вплів й інші цікаві індіанські легенди… 

Описувані події відбуваються в країні оджібвеїв, на південному березі Верхнього Озера, між Мальовничими Скелями і Великими Пісками». Гайавата як реальна особистість За твердженням учених, Гайавата — історична фігура. Він жив у XVI ст., був вождем племені онондагів і залишився в пам’яті нащадків завдяки тому, що піклувався про щастя, мир та процвітання
індіанських народів. З його ім’ям пов’язують створення Ліги ірокезьких племен, основним завданням якої було встановлення миру на американському континенті. Ліга об’єднувала п’ять племен. Відомо також, що на раді звучав гімн, що починався словами: «Ми прийшли, щоб привітати Мир і подякувати йому». 

Головному героєві поеми — Гайяваті, сину Місяцевої дочки Венони і Західного вітру— властиві найпрекрасніші і найблагородніші риси. Він — уособлення кращих людських чеснот. 

Видатні перекладачі «Пісні про Гайавату». 

Серед кращих перекладів можна назвати роботи І. Буніна («Песнь о Гайавате»), О. Олеся («Пісня про Гайавату»), Панаса Мирного («Гайавата», версія за мотивами поеми Лонгфелло).   

Історія написання поеми сягає ще часів ранньої творчості Г.В.Лонгфелло. У цей час письменник з зацікавленістю вивчав історичні, етнографічні і фольклорні матеріали, захоплювався культурою індіанців. Він зустрічався з індіанськими громадськими діячами. Багато легенд, що згодом будуть використані у поемі, Лонгфелло почув від вождя одного індіанського племені. 

Для свого твору Лонгфелло використав записи відомого вченого- етнографа Скулкрафта, який багато років прожив серед оджибвеїв. 

«Пісня про Гайявату» — це не просто переказ давніх легенд. Лонґфелло надав своєму творові довершеної поетичної форми, достеменно передавши світосприйняття і почуття первісних дітей землі. 

Поема принесла поетові світову славу. Про Лонгфелло говорили, що він відкрив американцям Америку в поезії, адже в його творі із співчуттям і захопленням розповідається про життя тих, хто споконвіку жив на американській землі. Навіть в далекому Китаї витончені віяла прикрашали рядками із поеми Г.Лонгфелло. 

У поемі «Пісня про Гайявату» ми опиняємось на південному березі Верхнього озера, в далеких лісах Північної Америки, потрапляємо у фантастичний світ вірувань і легенд індіанських племен дакотів, ірокезів, оджибвеїв…


ЗАПИТАННЯ ДО ТВОРУ:

 Про що розповідається в розділі «Люлька згоди»?

 Якою показана природа Північної Америки? 
 Якою показана природа Північної Америки? 

Яким у розділі показано Гітчі Маніто? Знайдіть слова, якими автор характеризує Володаря Життя. 

 Чому Лонгфелло називає його могутнім?


  Для чого Гітчі Маніто покликав до себе всі індіанські племена?
  Якими зображені народи, що зібралися на заклик Володаря Життя? (Знайдіть їх описи в тексті й прокоментуйте.)
  Якими кольорами розфарбовані їх тіла? Що, на вашу думку, символізують ці кольори? Як ви вважаєте, чому ілюстратор книги використав саме такі кольори для своїх малюнків?
  Який заповіт предків несли індіанці в своїх серцях? 
  З якими словами Володар Життя звернувся до своїх народів?
  Прочитайте виразно його промову. З якими почуттями її необхідно читати? Доведіть.
  Для чого Володар Життя зробив люльку? Чому Лонгфелло називає її Люлькою Згоди?
  Як індіанські народи поставилися до заклику Гітчі Маніто?
  Як змінилася вода в річці після того, як індіанці змили в ній свої фарби? Що означає ця зміна?
  Якою є головна думка розділу «Люлька згоди»? В якому значенні сьогодні вживають фразеологізм «запалити люльку згоди»?

!!! Опрацювати запитання до твору (усно). 
Переглянути відео 🔻
Посилання на відео 🔻


ГЕНРІ ВОДСВОРТ ЛОНГФЕЛЛО
(1807-1882)
Літературне життя Сполучених Штатів в епоху зрілого романтизму набуло жвавості, динаміки, розмаху, яких не знало раніше. Старше покоління романтиків іде не відійшло, а вже з'явились нові імена: Емерсон, Готорн, Торо, Лонгфелло, Лоуелл, Мелвілл, Уїтмен, По, Бічер-Стоу та десятки інших. Незмірно зросла кількість літературних журналів, що суттєво сприяло розвитку літератури в країні.
Творчість Генрі Водсворта Лонгфелло, американського поета, пов'язана з пізнім етапом розвитку романтизму в літературі США. Він відомий читачеві як творець знаменитої "Пісні про Гайявату" (1855), у котрій було оспівано легендарного героя північноамериканських індіанців. Він створив також "Пісню про рабство" (1842), котра пролунала протестом проти становища негрів у Сполучених Штатах.
Лонгфелло народився в родині адвоката, його готували до юридичної кар'єри. Але вже в коледжі він захопився вивченням нових європейських мов і поезією. Закінчивши курс у 1825 році, він здійснив подорож до Європи, де провів три роки. Юнак слухав лекції в Геттінгензькому університеті, відвідав Італію, Іспанію, Францію, Англію, Голландію, Швейцарію. Після повернення Лонгфелло почав викладати іноземні мови у тому ж коледжі, у котрому навчався. Близько двадцятьох років (1835— 1854) Лонгфелло був професором кафедри європейських мов Гарвардського університету, а після цього повністю присвятив себе літературній творчості. Коло його науково-літературних інтересів було досить широким і різноманітним. Він писав ліричні вірші, поеми, балади, подорожні нариси, складав поетичні антології, займався перекладами.
У 1855 році Лонгфелло закінчив роботу над найвизначнішою працею свого життя "Піснею про Гайявату". Ця епічна поема створена на ґрунті пам'яток індіанського фольклору. Поет зібрав і опрацював пісні й легенди, котрі існували серед північноамериканських індіанців, і розповідали про життя, подвиги, боротьбу народного героя — легендарного богатиря Гайявати. Поет розповідає про його дивовижне народження та його величне життя в ім'я щастя свого народу, котрий прагне йти шляхом добра й правди. Гайявата — особа історична. Він жив у XV сторіччі, походив з племені ірокезів, потім став одним з вождів індіанського народу. У фольклорних оповідях Гайявата наділений рисами казкового героя. Тому і в інтерпретації Лонгфелло історія Гайявати стає поетичною легендою, чарівною казкою, у котрій фантастичний вимисел переплітається з народною мудрістю. Герой поеми — особа незвичайна: автор наділив його чудесною силою, незвичайним розумом і відвагою. Всі свої сили він віддає на благо свого народу — в цьому й полягає образ суто народного героя. Гайявата навчає індіанців необхідним речам у їхньому житті: майстерності полювання і землеробства, він винаходить писемність, відкриває таємниці лікарського мистецтва. Він вивчає таємниці природи, розуміє голоси звірів і птахів, уміє слухати шум вітру, дзюрчання річки. Поряд з цим у поемі відтворені прекрасні картини природи Північної Америки, змальовано побут індіанських племен, спосіб їхнього життя. З великою достовірністю змальовано одіж, зброю, прикраси, що дає змогу відтворити колорит індіанського життя, відчути правдоподібність. Образи героїв опоетизовані автором: це відважний і ніжний Чайбайабос, простодушний і сміливий Квазінд, струнка й гнучка Венона, прекрасна Нокоміс. Усі вони енергійні й відважні люди, котрі прагнуть до щастя і хочуть досягти'його. У заключній частині поеми Гайявата закликає своїх співвітчизників жити у дружбі з білими й прислухатися до їх мудрих порад. Фінал пісні пронизаний настроями всепрощення.
Уперше наш читач зміг познайомитися з образом Гайявати в перекладі Буніна, згодом його перекладали відомі поети А. Майков, К. Бальмонт, К. Чуковський.
Перша половина 50-х років становить вершину в історії американського романтизму; романтичний рух зайняв три десятиріччя, а потім пережив смугу глибокого занепаду, залишивши нащадкам багатий художній і філософський спадок.

Посилання на текст твору🔻


Посилання на відео 🔻

                                        https://www.youtube.com/watch?v=znYsPDO5pIA

!!! Опрацювати біографію Г.Лонгфелло,виразно читати "Люльку згоди"


22.03.-25.03.2022


 Роберт Бернс
(1759-1796)
Титул всенародного поета Роберт Бернс отримав ще за життя. Він — син бідняка, сам орав землю, був звичайним чиновником, і не полишав працю навіть тоді, коли став знаменитим, загальновизнаним поетом. Його поезією захоплювалися Вальтер Скотт, Йоганн Вольфґанґ Ґете. Звідки Роберт Бернс брав теми для своїх віршів? З життя, з творів інших письменників, але він ніколи не копіював, завжди творчо переосмислював те, про що писав. Запал, теплий гумор, гіркота життя, любов до батьківщини — все є у віршах Бернса. Головним ліричним героєм його віршів є проста людина, трудівник (вірші "Хлопець з верховини", "Білий метелик, білий...", "Мій любий ткач"). Поет мріє про визволення людини з рабства, оспівує вільне життя, тому вітає визвольну боротьбу в Америці, Англії, Франції, він захоплюється своїми земляками-стрільцями, борцями за незалежність Шотландії. Крім пісень, ліричних віршів, Бернс написав багато епіграм, сатиричних творів ("Сон", "Трактирна балада", "Галерея політиків і святош").



Моє серце в верховині

Роберт Бернс

Моє серце в верховині і душа моя,
Моя дума в верховині соколом буя,
Моя мрія в гори лине наздогін вітрам,
Моє серце в верховині, де б не був я сам.
Будь здорова, верховино, любий рідний край,
Честі й слави батьківщино, вольності розмай!
Хоч іду я на чужину, повернуся знов,
Моє серце в верховині і моя любов.

Прощавайте, сині гори, білії сніги,
Прощавайте, темні звори й світлії луги!
Прощавайте, пущі дикі й тіняві гаї,
Прощавайте, буйні ріки й бистрі ручаї!
Моє серце в верховині і душа моя,
Моя дума в верховині соколом буя,
Моя мрія в гори лине наздогін вітрам,
Моє серце в верховині, де б не був я сам.
Переклад М. Лукаша
Посилання на відео 🔻

!!! Вивчити вірш напам'ять

Розказати можна у відеодзвінку у Вайбері:

 0635844610 з 17.00 до 18.00 кожного дня крім вихідних



15.03.-18.03.2022


Басьо Мацуо
(1644-1694)
Справжнє ім'я поета за різними історичними джерелами вказується не однакове: Дзінсітіро Гіндзаемон і Мацуо Манефуся. Псевдонімом Басьо поет уславив тропічний фрукт банан, адже саме так перекладається з японської це слово.
Відомий японський поет, якому належать витончені поезії хоку (або хайку). Хоку — короткі вірші, але в них зосереджена значущість кожної миті життя, філософія сприйняття світу, життєвих і природних явищ. Басьо написав майже тисячу хоку, у кожному рядку — відтворення вічності.
Поет постійно подорожував, тому його творчий доробок і називається дорожніми щоденниками. Мацуо Басьо вписував сюди як свої вірші, так і вірші тих поетів, які йому сподобалися. Найвідоміший з його щоденників "Стежками Півночі". (1689), раніше ним створені "Кістки, що біліють у полях" (1684—1685), "Мандрівка до Касіма" (1687), "Рукопис у дорожньому мішку" (1687—1688), "Мандрівки в Сарасіна" (1688).





Посилання на вірші 🔻
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8597
Посилання на відео 🔻
https://youtu.be/bH6LPcllm5M


!!! Вивчити 3 хайку і скласти власне хайку.

 Своє хайку можете написати мою пошту yunaumkina@gmail.com

Комментариев нет:

Отправить комментарий