!!! Контрольна робота за рік нижче 👇
Гортати до
20.05.2022
1.Оповідання-це
а)прозовий твір,який охоплює події з життя героїв протягом декількох років; б)епічний твір,в якому розповідається про епізод з життя 12 героїв; в)невеликий прозовий твір з повчальним змістом.
2.Сатира-це:
а)добрий сміх;
б)злий сміх;
в)вживання слів у переносному значенні?
3.Впізнай героя за описом: «На обличчі було написано стільки благоговіння , солодощів і шанобливої кислоти»:
а)Очумєлов;
б)тонкий;
в)Хрюкін?
4.Який чин мав Товстий з оповідання «Товстий і тонкий»:
а)унтер-офіцер;
б)колезький асесор;
в)таємний радник?
5.Головною думкою оповідання А.П.Чехов «Хамелеон»
а)висміювання підлабузництва;
б)висміювання самоприниження;
в)висміювання підлабузництва негідного ставлення до людей, чиношанування, самоприниження.
6.Дії оповідання Дж.-Лондон «Жага до життя» відбуваються:
а)на Північному полюсі;
б)на Південному полюсі;
в)в північно-західній Канаді?
7.Чим харчувався герой на своєму шляху до корабля:
а)рибою;
б)ягодами;
в)кістками?
8.Події твору В.Короленка «Сліпий музикант» відбуваються:
а)в Польщі;
б)на Заході сучасної України;
в)в Центральній Україні ?
9.Потяг до музики Петро Попельський відчуває завдяки:
а)грі матері на віденському піаніно;
б)грі на сопілці слуги Йохима;
в)навчанню дядька Максима?
10.Петро Попельський увійшов у реальне життя завдяки:
а)мандрам із бідними сліпими до Почаївської Лаври;
б)книгам,які давали знання про оточуючий світ;
в)музиці?
11.Кому належать слова: «…він прозрів і зуміє нагадати щасливим про нещасних»:
а)Евеліні;
б)матері,Ганні Михайлівні;
в)дядькові Максиму?
12.Головною думкою повісті В.Короленка «Сліпий музикант» є:
а)духовне випробування особистості,яка має знайти сенс існування;
б)віра в перемогу добра й справедливості;
в)кохання і вірність –шлях до мети?
Дати відповіді на питання.
1.Як ви розумієте слова Евеліни:»…у кожної людини,панове,свій шлях у житті?» Чи знайшли його Петро й Евеліна? Обгрунтуйте свою думку.
2.Чому головний герой оповідання Дж.Лондона «Жага до життя» не має імені?
3.Які явища життя отримали критичне висвітлення у творчості А.П.Чехова?
!!!Виконати контрольну роботу
24.02.2021
21.01.2022
(1876-1916)
Справжнє ім'я — Джон Гріфіт. Американський письменник, який створив 19 романів, 18 збірок оповідань та статей, п'єси, вірші, автобіографічні книжки.
Перша збірка новел "Північна Одісея" (1900), як і наступні — "Бог його батьків", "Діти морозу" (1901), — утверджують талант автора; його визнає Америка і світ. У творах Лондона змальовані люди, схильні до ризику і сміливих вчинків, вони люблять мандрувати, весь час у пошуку щастя і багатства. У Лондона є й анімалістичні твори — "Поклик предків" (1903), "Біле ікло" (1906). Герої цих повістей — собаки, але наділені людськими рисами характеру.
Джек Лондон зазнав багато труднощів у житті: жив без батька і матері; виростив його вітчим, який і дав йому своє ім'я; займався здебільшого самоосвітою, бо грошей на навчання не було. Усього досягає завдяки власному розумові, волі, наполегливості. Такі ж і його герої.
Посилання на твір🔻
https://www.youtube.com/watch?v=Y_W8LTblqvU
18.01.2022
Видатний російський письменник і драматург А. П. Чехов — автор багатьох сатиричних і гумористичних оповідань, про які можна сказати «такі смішні сумні історії». У них він висміював такі людські вади, як лицемірство, рабське поклоніння, підлещування до начальства, грубість, неосвіченість, нахабство, відсутність почуття власної гідності.
Так, поліцейський наглядач Очумєлов, головний герой оповідання А. П. Чехова «Хамелеон» — втілення готовності принижуватися перед сильнішими й владнішими. І він, і городовий Хрюкін, і натовп обивателів змінюють свою поведінку залежно від обставин, захищаючи потерпілого, коли думають, що собака когось із простих людей, і засуджують та висміюють, дізнавшись, що песик «генеральський».
Людина з психологією раба, здатна на самоприниження, була огидна письменнику.
Саме цю тему розкриває він у своєму оповіданні «Товстий і тонкий», де описує зустріч двох друзів дитинства, один із яких був товстим, а інший — тонким. Проте головне тут не фізичні особливості друзів, а їх духовні якості. Зрадівши несподіваній зустрічі на вокзалі, вони, спілкуючись, з’ясовують, чого зумів досягнути в житті кожен з них. Хоча про їх суспільне становище можна було здогадатися за описом кожного з них. «Товстий тільки-но пообідав у ресторані, й губи його лисніли від масла, мов стиглі вишні. Пахло від нього хересом і флердоранжем». «Тонкий щойно вийшов з вагона і був нав’ючений чемоданами, клунками та коробками. Пахло від нього шинкою й кофейною гущею».
Цілком зрозуміло, що друзі стоять на різних сходинках суспільства. Товстий — значно вище. І, здавалося б, він повинен би поводитися зверхньо та нахабно. Але, навпаки, він поводить себе дружньо та щиро. Душа його добра й відкрита. Він розуміє, що для давніх друзів його високе суспільне становище не має значення. Головне — дружба.
Тонкий, дізнавшись про високий чин товариша шкільних років, відразу зіщулився, замкнувся. Куди й подівалася його радість! У його мові з’являється принижений тон, усім своїм єством він починає показувати, що він ладен ледве не плазувати перед товаришем, який має вищий чин, ніж у нього. Це людина заздрісна, дріб’язкова. Ці його якості беруть початок ще з дитинства: в гімназії він був першим наклепником. І, ставши дорослою людиною, не зумів видавити з себе цю рабську психологію.
Чиношанування, приниженість, підлабузництво стали основними рисами його характеру. З цього й сміється письменник у своєму оповіданні.
«Тоді людина стане кращою, коли ви покажете їй, яка вона є», —
писав А. П. Чехов. І це йому вдалося. Зустріч двох друзів закінчилася несподівано швидко: товстий зрозумів, що самоприниженість його колишнього друга не дасть їм можливості надалі підтримувати відносини. Підлабузництво тонкого викликає в нього огиду.
Отже, цей твір висміює підлабузництво дрібних людей (маються на увазі люди з дрібними душевними якостями) перед іншими, які стоять вище. Це добровільно принижені раби, які не можуть викликати співчуття.
!!! Опрацювати матеріал,
скласти план переказу оповідань
Усе в житті людини має важливе значення, навіть найменша дрібничка. Здавалося б, звичайнісінький собі жест, посмішка чи вираз обличчя... Але скільки цікавої інформації про людину вони можуть повідомити оточуючим. Те ж саме можна простежити і в літературі. Розкрити краще зміст твору допомагає художня деталь. Це один із Засобів, що допомагає письменнику створити чіткий образ, точно змалювати якийсь предмет, явище або характер персонажа. Приміром, художню деталь використовував у своїх творах видатний російський письменник Антон Павлович Чехов, якого по праву вважають неперевершеним майстром оповідання. Саме використання художньої деталі робить його твори такими цікавими та зрозумілими.
Яскравим прикладом використання художньої деталі у творчості А. Чехова є, безперечно, невеличке оповідання "Товстий і тонкий". Ось на вокзалі зустрілися два давніх товариша, вони знають один одного з дитинства. Між ними одразу починається розмова, спочатку вона тече доволі-таки тепло й невимушено. А поки герої розмовляють, читач спостерігає за ними. Автор характеризує персонажів, їхню зовнішність. Прочитавши, що від товстого "пахло хересом і флердоранжем", ми доходимо висновку, що товстий вживає дороге вино та користується вишуканими парфумами, а отже, відповідно, він має бути заможною людиною. Щодо тонкого, то від нього "пахло шинкою та кавовою гущею". Кмітливому читачеві неважко здогадатися, що кава, яка мала так багато гущі, була дешевою та неякісною. Слід зазначити, що ці дві деталі підкреслили помітну відмінність між двома колись дуже добрими друзями. А з цього постає важлива проблема, пов'язана з негативною рисою людського характеру — заздрістю. Саме почуття заздрості виникає у тонкого, коли він дізнається про матеріальне благополуччя свого найкращого товариша.
Отже, художня деталь відіграє в оповіданні дуже важливу роль. Вона допомагає зрозуміти підтекст, а також саму суть змальованої письменником ситуації.
!!! Прочитати оповідання, опрацювати поняття "художня деталь" із записом у зошит
11.01.2022
(1860-1905)
Російський письменник, у творчому доробку якого є оповідання, повісті, водевілі, драми. Чехов вважається неперевершеним майстром "малого жанру". У період захоплення читачів великими романами він пише стислі, яскраві, колоритні твори на побутові теми. Джерелом сюжетів були анекдотичні випадки, дивні ситуації та сіра буденність. У той же час Чехов створює абсолютно новий тип прози і драми — тут і філософія, і аналітика, тут деталь, сповнена насиченою думкою і почуттям. Чехов — майстер підтексту.
У юності він написав перші гумористичні твори "Лист до вченого сусіда", водевіль "Про що співала курка" (1880). Роздуми над російською дійсністю бачимо в "Палаті № 6" (1892), "Людині у футлярі" (1898). Чехов-драматург створив всесвітньовідомі п'єси: "Чайка" (1896), "Три сестри" (1901), "Вишневий сад" (1904).
За глибиною осмислення життєвих явищ Чехов постає в одному ряду з такими відомими прозаїками, як Ф. М. Достоєвський, Л. М. Толстой.
"Хамелеон"
!!!Опрацювати біографію письменника,
читати оповідання "Хамелеон"
28.12.2021
Тести за твором М.В.Гоголя "Ніч перед Різдвом"👇
!!! Виконати тестові завдання до 21.00 28.12.2021
21.12.2021
М.В.Гоголь
"Ніч перед Різдвом"
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=9
!!! Опрацювати біографію письменника, читати твір
17.12.2021
Контрольна робота за текстом адміністрації школи
1. Міфологія – це…
А) сукупність міфів певної культури;
Б) жанр літератури;
В) рід літератури;
2. Найпопулярніший грецький герой, наділений дивовижною силою, - це …
А) Зевс
Б) Посейдон
В) Геракл
3. Себелюбство, егоїзм засуджуються в давньогрецькому міфі:
А) «Дедал і Ікар»;
Б) «Нарцис»;
В) «Пігмаліон і Галатея»;
4. Установіть відповідність між героями та змістом міфу
1. Орфей А дарував
статуї дорогоцінне намисто
2. Прометей Б
зачарував своїм співом царство мертвих
3. Дедал В викрав іскру божественного вогню
4. Пігмаліон Г змайстрував крила
5. «Міф про Тефнут» належить до міфів:
А) єгипетських;
Б) давньогрецьких;
В) давньоіндійських;
6. Із чого з’явився Брахма?
А) із квітки лотоса;
Б) із землі;
В) із золотого Яйця;
б) Ж.де Лафонтен;
в) І.А.Крилов
8.Головними
персонажами байок є:
а) предмети;
б)
тварини, рослини або предмети;
в) люди та іграшки.
9.Байка складається з:
А) опису предмета і розгадки;
Б) розповіді і моралі;
В) куплета і приспіву
Закінчіть речення:
10. Пригодницький роман – це твір…
11. Тема роману Ж.Верна «15річний капітан» -…
12. Ідея повісті Ч.Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» -…
!!! Виконати контрольну роботу до 21.00 19.12.2021 і відправити на пошту yunaumkina@gmail.com
14.12.2021
Ч.Діккенс
"Різдвяна пісня у прозі"
Посилання на тести👇
!!! Виконати тестові завдання
до 21.00 15.12.2021
07.12.2021
Ч.Діккенс
"Різдвяна пісня у прозі"
Посилання на фільм👇
!!! Опрацювати матеріал, переглянути фільм
03.12.2021
Ч.Діккенс
Чарлз Діккенс — англійський письменник, один із найпопулярніших романістів вікторіанської епохи.7 лютого 1812 – народився в Лендпорте поблизу Портсмута в сім’ї службовця фінансового управління морського відомства.З 1817 по 1823 родина Діккенса проживала в місті Четем, де Чарльз почав відвідувати школу. Ці роки він згодом називав найщасливішими у своєму житті. Кінець безтурботному дитинству поклали фінансові неприємності, через які батько був посаджений в боргову в’язницю, а 11-річний Чарльз змушений був кілька місяців відпрацювати на фабриці, що виробляла ваксу.1824-1826 – роки навчання в приватній школі «Академія Веллінгтон-Хаус».1827 – вступив на місце молодшого клерка в адвокатську контору.У 1828 р – влаштувався вільним репортером в судову палату, а в 1832 г. – парламентським кореспондентом.У 1833 р в щомісячному журналі письменник надрукував свій перший нарис – «Обід на Поплар-Вок», підписаний псевдонімом «Боз».1836 – опублікував перші розділи роману «Посмертні записки Піквікського клубу», що мали великий успіх у читачів. У тому ж році Діккенс одружився з дочкою юриста і журналіста Дж. Хогарта Кейт, з якою він створив велику багатодітну родину (в них було 10 дітей), але так і не випробував подружнього щастя, вони розлучилися 1868.1837-1841 рр. – Виходять в світ знамениті романи Ч. Діккенса: «Пригоди Олівера Твіста» (1839), «Життя і пригоди Ніколаса Нікльбі» (1839), «Лавка старожитностей» (1840) і ін.У 1842 письменник здійснив подорож в США, під час якої пережив глибоке розчарування в американській демократії та американському способі життя. Ці враження знайшли відображення у романі «Мартін Чезлвит» (1844). Потім з’явився цикл «Різдвяні повісті» (1848), романи «Домбі і син» (1848), «Життя Девіда Копперфілда, розказане ним самим» (1850).В 1850-ті рр. – були написані романи «Холодний дім» (1853), «Важкі часи» (1854) і «Крихітка Дорріт» (1857). Деякий час Діккенс працював редактором журналу «Домашнє читання», в якому друкував власні твори. Після конфлікту з видавцями він заснував аналогічний журнал «Круглий рік».З 1858 письменник виступав з публічними читаннями своїх творів. Ці читання стали легендарним явищем європейського культурного життя.1860-і рр. – Працював над романами «Великі сподівання» (1861), «Наш спільний друг» (1865), «Таємниця Едвіда Друда» (1870, незакінчений).9 червня 1870 – помер внаслідок інсульту.
Посилання на відео👇
Посилання на твір👇
!!! Опрацювати біографію письменника, читати твір
30.11.2021
Розвиток мовлення № 2Твір за романом Ж.Верна
"П'ятнадцятирічний капітан"
1. 1. Проблема
рабства в романі.
2. Майбутнє
життя Діка Сенда.
3. Що
потрібно знати справжньому мандрівнику?
!!! Написати твір , відправити на пошту yunaumkina@gmail.com
до 20.00 02.12.2021
26.11.2021
Ж.Верн
"П'ятнадцятирічний капітан"
Посилання на тест👇https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8832364
!!! Виконати тестові завдання до 20.00 28.11.2021
23.11.2021
Ж.Верн
"П'ятнадцятирічний капітан"
Образ Діка Сенда
Посилання на тести👇
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8130965
!!! Опрацювати образ Діка Сенда, виконати тестові завданяя до 22.00 24.11.2021
19.11.2021
Ж.Верн
"П'ятнадцятирічний капітан"
Історія написання роману “П’ятнадцятирічний капітан”
Жюль Верн почав роботу над романом, коли його синові Мітелю було майже стільки ж років, як і — Діку Сенду. Письменник детально готувався до роботи, вивчав карти, читав про подорожі мандрівників того часу. Автор навіть сам подорожував Середземним морем, відвідав Алжир (країниа на півночі Африки), щоб на власні очі побачити природу, населення й культуру.Роман було опубліковано у видавництві Етцеля (1878 p.). Жанр – пригодницький роман. (Це твір, сюжет якого насичений незвичайними подіями й характеризується їхнім несподіваним поворотом, великою динамікою розгортання. Для пригодницького роману характерні мотиви викрадення й переслідування, атмосфера таємничості й загадковості, ситуації припущення й розгадування).Тема — розповідь про незвичайні пригоди п’ятнадцятирічного Діка Сенда та його друзів на морі й на суші.Ідея — прославлення сили людського характеру, розуму й допитливості, вірності дружбі й здатності до самопожертви.Головні герої:Головні персонажі: Капітан Халл і 5 матросів; Дік Сенд – матрос-новачок; кок Негору (работорговець).Пасажири: місіс Велдон – «хоробра жінка», її син Джек, кузен Бенедикт – «добре серце», ентомолог.Врятовані з судна «Вальдек»: Том, Бет, Остін, Актеон, Геркулес, собака Дінго.Работорговці: Гарріс, Муані-Лунга, Альвіш“П’ятнадцятирічний капітан” сюжет творуПодії книги відбуваються в морі. Китобойная бригантина «Пілігрим» під час полювання виявляє потопаючий корабель. Екіпажу вдається врятувати п’ятьох афроамериканців і собаку по кличці Дінго. Через кілька днів капітан «Пілігрима» разом зі своїми матросами відправляється на полювання на човні у відкрите море. Але вижити в жорстокій сутичці їм не вдається. Після загибелі екіпажа «Пілігрима» Дік Сенд став капітаном шхуни і взяв на себе відповідальність за життя місіс Уелдон, її сина і п’ятьох негрів, врятованих командою.
“П’ятнадцятирічний капітан” план твору1. Нова Зеландія. «Пілігрим» – китобійна шхуна: капітан Халл і 5 матросів, Дік Сенд – матрос- новачок, кок Негору; пасажири: місіс Велдон , її син Джек, кузен Бенедикт .2. Врятовані з судна «Вальдек»: Том, Бет, Остін, Актеон, Геркулес, собака Дінго3. Полювання на смугача. Загибель Капітана Халл та матросів4. Дік Сенд – п’ятнадцятирічний капітан5. Зміна курсу – підступність Негору6. На суші. Зустріч з Гаррісом. Дорога джунглями. Страшні здогади. Африка, Ангола.7. В полоні у тубільців, підступні наміри Негору та Гарріса. Втеча Геркулеса.8. Невільничий ринок в Каз онде. Продаж Тома, Бета, Остніна, Актеона.9. Работорговці Муані-Лунга та Альвіш10.Розправа Діка Сенда з Гаррісом11.Порятунок Діка Сенда, місіс Велдон її сина та кузена за допомогою Геркулеса12.Розкриття таємниці літер «С.В.» – Семюель Вернон (його вбив через гроші Негору)13.Напад Дінго на Негору, Смерть негідника14.Порятунок від людоїдів15.Зустріч з португальськими купцями16.Америка. Повернення в Сан-Франціско17.Звільнення та повернення Тома, Бета, Остіна, Актеона
Посилання на фільм👇
!!! Опрацювати матеріали у блозі, переглянути фільм
12.11.2021
Пригодницький роман
Жуль Верн
Посилання на роман👇
Посилання на фільм👇
https://www.youtube.com/watch?v=eRFHmvLySRc
!!! Опрацювати матеріали до вивчення,
читати роман, переглянути фільм
09.11.2021
Контрольна робота № 2
Мудрість байки
!!!Виконайте тестові завдання, перейшовши за посиланням🔻
15.10.2021
І.А.Крилов
(1769-1844)
Відомий російський байкар, представник просвітницького реалізму критичного напрямку. Література захоплювала І. Крилова з дитячих років і, хоча працював дрібним чиновником і бібліотекарем, вже з 20 років був видавцем власних журналів, де друкував яскраві сатиричні твори. Перші байки — "Дуб і тростина", "Вередлива наречена" — були надруковані 1806 року в журналі "Московський глядач". Успіх був незаперечний. Крилов створив майже 200 байок.
В. Бєлінський висловив своє захоплення творчістю Крилова, сказавши, що "це непросто байки: це повість, комедія, гумористичний нарис, зла сатира":
Майже третина байок написана на сюжети, спільні з творами Лафонтена, але читачів захоплює актуальність, народність, простота і ясність думки. Багато висловів з байок стали афоризмами, ними користуються і тепер: "А Васька слухає та їсть", "Ай Моська, певне що сильна, раз гавка на слона".
Ім'я Крилова назавжди увійшло не тільки в російську, але й всесвітню літературу. Вдячні нащадки на зібрані народом кошти спорудили пам'ятник байкареві — в Петербурзі у Літньому саду.
!!! Вивчити байку І.А.Крилова напам'ять
12.10. 2021
Байка як жанр літератури
Байка – невеликий прозовий або віршований твір алегоричного змісту і повчального характеру.
Персоніфікація (або уособлення) – художній прийом перенесення властивостей людей на тварин, рослин, предмети.
Алегорія (з грец. "інакомовлення") – це відображення одного предмета через інший.
Езоп
Езопова мова – замаскований спосіб думок із натяками, недомовками задля уникнення будь-яких заборон.
!!! Читати виразно байки Езопа
29.05.2020
Список літератури на літо:
Билини і балади:«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник».«Король Лір і його дочки».«Як Робін Гуд став розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» (1 за вибором учителя).Йоганн Крістоф Фрідріх ШИЛЛЕР. «Рукавичка».Адам МІЦКЕВИЧ. «Світязь».Роберт Льюїс СТІВЕНСОН. «Балада про вересовий трунок».
Історічне минуле в літературі:Вальтер СКОТТ. «Айвенго».Василь БИКОВ. «Альпійська балада».
Духовне випробування людини:Джеймс ОЛДРІДЖ. «Останній дюйм».Редьярд КІПЛІНГ. «Балада про Схід і Захід». «Якщо…».
Дружба і кохання:Олександр ПУШКІН. «19 жовтня 1825 року».Шолом-АЛЕЙХЕМ. «Пісня над піснями».Олександр ГРІН. «Пурпурові вітрила».
Літературний детектив:Едгар Аллан ПО. «Золотий жук».Артур Конан ДОЙЛ. Оповідання про Шерлока Холмса («Пістрява стрічка», «Спілка рудих», "Собака Баскервілів").
Світова новела:О. ГЕНРІ. «Дари волхвів», «Останній листок».Герберт Джордж УЕЛЛС. «Чарівна крамниця».Рюноске АКУТАҐАВА. «Павутинка».
Сучасна література:Айзек АЗІМОВ. «Фах».Діана Вінн ДЖОНС. «Мандрівний Замок Хаула».Корнелія ФУНКЕ. «Чорнильне серце».
28.05.2022
Повторення
1. Давньогрецький байкар.
2. Алегоричний твір повчального змісту.
3. Герой, якого вкусила собака за палець.
4. Ім’я дружини тонкого.
5. Ім’я Скруджа.
6. Якого свята не любив Скрудж.
7. Прізвище генерала, до якого приїхав брат з собакою.
8. Кок на шхуні «Пілігрим».
9. Людина, яка часто і безпринципно змінює свої погляди і поведінку залежно від обставин.
10. Відомий російський байкар.
11. Розповіді давніх людей про богів, героїв.
12. Батько цивілізації.
13. Напис перед текстом, що виражає його основну думку.
14. Дійова особа художнього твору.
15. Автор хайку.
16. Австрійська дитяча письменниця, яка подарувала нам дитину з бляшанки.
17. Оповідання Бредбері.
18. Шведська письменниця, герої якої живуть в Країні Далекій і перемагають Лицаря Като.
19. Відьма, яка на Різдво збирала зірки.
!!! Розгадати кросворд
25.05.2022
Крістіне Нестлінгер
"Конрад, або Дитина з бляшанки"
!!! Прочитати твір, переглянути фільм
17.05.2022
Астрід Ліндгрен
Астрід Анна Емілія Ліндгрен — шведська дитяча письменниця, відома своїми творами «Карлсон, який живе на даху» та «Пеппі Довгапанчоха».
Астрід Ліндгрен народилася 14 листопада 1907 в містечку Віммербю на півдні Швеції, в сім’ї селянських фермерів. Як стверджувала сама письменниця в автобіографічному збірнику «Мої вигадки» (1971), у неї було щасливе дитинство, повне ігр та пригод.
Закінчивши середню школу, Астрід недовго пропрацювала журналісткою в місцевій газеті, а потім поїхала до Стокгольма, де вчилася на стенографістку. Паралельно вона працювала за фахом.
Незабаром вона вдало вийшла заміж за Стуре Ліндгрена. На той момент у неї вже був маленький син Ларс. Відразу після заміжжя Астрід залишила роботу, щоб піклуватися про сина і про новонароджену доньку Карін (1934).
За словами письменниці, її перша повість-тетралогія, «Пеппі Довгапанчоха» (1945) вийшла в світ саме завдяки дочці. Коли дівчинка захворіла, їй довелося щовечора розповідати всякі історії. Так, одного разу Карін замовила історію про Пеппі Довгапанчоха, ім’я якої вигадала на ходу. Книга мала приголомшливий успіх. Домогосподарці Астрід відразу ж запропонували роботу в дитячому видавництві і присудили кілька премій.
Сьогодні її твори перекладені на багато мов в 60 і більше країнах світу. Історія про Карлсона також з’явилася завдяки дочці, яка часто розповідала про загадкового человічка, який залітав у вікно.
Крім дитячих книг, письменниця іноді створювала романтичні історії, наприклад, «Брати Левине Серце» (1979), а також дитячі детективи і шахрайські повісті про Еміля з Леннеберги.
Астрід Ліндгрен стала першою дитячою письменницею у своїй країні, що отримала премію за досягнення в галузі літератури. Найбільший творчий розквіт письменниці випав на 1940-1950-і роки.
Однією з найкращих робіт Ліндгрен була повість-казка про самотніх і занедбаних дітей «Міо, мій міо» (1954). У вільний від письменства час, вона вела різні ток-шоу та вікторини на шведському телебаченні та радіо.
Померла видатна письменниця 28 січня 2002 року в Стокгольмі, переживши чоловіка і сина.
"Міо, мій Міо..."
Посилання на твір🔻
Посилання на фільм🔻
!!! Прочитати твір, переглянути фільм
20.05.2022
Контрольна робота за рік
14. Що ви можете сказати про назву оповідання Роберта Шеклі «Запах думки»?
15. Які казкові елементи присутні у творі М.Енде "Джим Ґудзик і машиніст Лукас»?
!!! Виконати контрольну роботу,
відповіді надсилати на адресу
yunaumkina@gmail.com
13.05.2022
М.Енде
«Джим Ґудзик і машиніст Лукас»
!!! Написати твір-мініатюру (1-1,5 стор.)
відповіді надсилати на адресу
yunaumkina@gmail.com
10.05.2022
А) в Недогадії;
2. Кого покликав король на аудієнцію?
А) Джима;
3. Хто підслухав сумні роздуми машиніста?
4. Хто виховував Джима Ґудзика?
А) залишити острів;
6. Яке рішення прийняв машиніст Лукас після розмови з другом?
А) залишити острів;
7. Коли герої повинні були залишити острів?
А) вранці;
8. Яку вулицю шукали втікачі у новому величному місті?
А) Стару;
9. З чого були усі меблі в кімнаті знайденого будинку?
А) з цегли;
10. Скільки дітей сиділо за партами у кімнаті?
А) 28;
11. Хто тримав бамбукову палицю?
А) Лі Ши;
12. Хто з дітей був «геть малий, мав років чотири-п’ять»?
А) Лі Ши;
13. Хто прибув у Недогадію, «щоб звільнити принцесу й інших дітей»?
А) пані Кутняк;
А) за Джима;
15. Кому належать слова: «Усі ці діти тільки мої…»
А) Джим Ґудзику;
16. Чий це опис: «…чудовисько…не надто велике, проте досить огрядне й міцне»?
А) драконихи;
17. Що відчули діти в школі, коли прокричали «ура»?
А) радість;
18. За що діти дякували Еммі?
А) за радість;
19. Що кинула Лі Ши в річку?
А) рукавичку;
20. Головні продукти харчування жителів Недоладії – це…
А) дьоготь і смола;
21. Хто з героїв сторожив зв’язану дракониху?
А) Емма;
22. Що снилося усім дітям перед тим, як вони покидали Драконове місто?
А) щось смішне;
23. Хто із замилуванням слухав уві сні оповіді Джима про пригоди?
А) Емма;
24. Перекладач роману М.Енде…
А) М.Лукаш;
!!! Виконати тести, відповіді надсилати на адресу
yunaumkina@gmail.com
03.05.2022
Сучасна література
Міхаель Енде
Міхаель Андреас Гельмут Енде – німецький письменник, автор творів для дітей Народився 12 листопада 1929 року в родині художника-сюрреаліста Едгара Енде. Закінчив вальдорфську школи в Штутгарті. У молодості працював театральним актором. У віці сімнадцяти років майбутній письменник починає самостійне життя, окремо від батьків. Він активно пише вірші і п’єси, які сам ставив на сцені в Мюнхенській школі в 1947 році. У 1951 р. йому вручають диплом актора сцени. Але невдовзі юнак залишає театральну діяльність, щоб цілковито присвятити себе літературі. Працює кінокритиком на баварському радіо. Хоча публікуватися почав в 1947 році, але популярність до нього прийшла значно пізніше, після публікації таких творів, як «Джим Ґудзик і Машиніст Лукас» (1960), «Момо» (1973), «Нескінченна історія» (1979). Помер 28 серпня 1995 у віці 65 років від раку шлунка, похований на цвинтарі Вальдфрідгоф.
«Джим-Ґудзик і машиніст Лукас»
Жанр – повість-казка
Ідея – пізнання світу хлопчиком Джимом Гудзиком, утвердження важливих моральних цінностей: дружби, поваги до інших, любові до батьківщини, матері, кохання, взаєморозуміння, толерантності, гуманізму).
Посилання на твір🔻
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=1334
!!! Опрацювати теоретичний матеріал, прочитати казку, переглянути фільм
29.04.2022
Контрольна робота № 6
Образ майбутнього в літературі
!!! Виконати контр.роб., відповіді надсилати на адресу
yunaumkina@gmail.com
26.04.2022
Роберт Шеклі
"Запах думок"
Посилання на тести🔻
Запитання за текстом твору:
22.04.2022
Роберт Шеклі "Запах думок"
Посилання на твір🔻
Посилання на відео🔻
!!! Опрацювати теоретичний матеріал, прочитати оповідання
19.04.2022
РЕЙ БРЕДБЕРІ "УСМІШКА"
ТЕСТИ на знання тексту твору
- 1. Рей Бредбері -
- а) англійський письменник;
- б) американський письменник;
- в) французький письменник.
- 2. У творі «Усмішка» події відбуваються у ..:
- а) 1061 ;
- б) 2061 ;
- в) 3061 році.
- 3. Черга на міській площі зібралася о …годині ранку:
- а) п’ятій;
- б) шостій;
- в) сьомій.
- 4. Поблизу натовпу продавали:
- а) польову кашу в подертому казані;
- б) чай у брудних склянках;
- в) каву в щербатих філіжанках.
- 5. Якими були люди на майдані?
- а) брудними і бідними;
- б) справжніми знавцями мистецтва;
- в) цивілізованими і гуманними.
- 6. Автор картини, яка стояла на майдані, -
- а) Леонардо да Вінчі;
- б) Рафаель;
- в) Рембрандт.
- 7. Чотири поліцейські пильнували:
- а) щоб люди не підходили близько до картини;
- б) щоб не розмовляли;
- в) щоб ніхто не кинув камінь.
- 8. Том на картині побачив:
- а) жінку, яка спокійно й таємниче посміхалася;
- б) чоловіка, що зосереджено працював;
- в) бабусю, яка щось розповідала онуку.
- 9. Вершник виголосив оголошення, що картину опівдні:
- а) перевезуть до іншого міста;
- б) знищать;
- в) подарують городянам.
- 10. Чому Том не зміг плюнути на картину?
- а) вразила красою;
- б) не вмів цього робити;
- в) не дочекався черги.
- 11. Дорога до селища була:
- а) порита машинами;
- б) поросла травою;
- в) розбита бомбами.
- 12. Сім’я хлопчика мешкала:
- а) у погрібці;
- б) у силосній вежі;
- в) у курнику.
!!! Виконати тестові завдання,
відповіді надсилати напошту yunaumkina@gmail.com
15.04.2022
Образ майбутнього в літературі
"Усмішка"
Посилання на твір 🔻
Посилання на відео 🔻
!!! Опрацювати біографію письменника, прочитати твір
12.04.2022
Контрольна робота № 5
Поетичне бачення світу
1. У чому полягає своєрідність культури Японії?
А Вона пов'язана з політикою;
Б вона пов'язана з філософією та мистецтвом;
В вона пов'язана з реальним життям;
Г вона пов'язана з наукою.
2. Мацуо Басьо жив...
А у XVI ст.;
Б у першій половині XVII ст.;
В у другій половині XVII ст.;
Г у XVIII ст.
3. Псевдонім Мацуо Басьо перекладається як...
А «бананове дерево»;
Б «бананове тістечко»;
В «банановий сік»;
Г «банановий листок».
4. Р. Бернс народився у...
А 1756 р.;
Б 1758 р.;
В 1757 р.;
Г 1759 р.
5. Хто з українських поетів назвав Р. Бернса «поетом народним і великим»?
А Т. Шевченко;
Б Леся Українка;
В І. Франко;
Г П. Грабовський.
6. Якому поетові належить рядок «Моя мрія лине в гори навздогін вітрам»?
А Мацуо Басьо;
Б Г. Лонгфелло;
В Дж. Родарі;
Г Р. Бернсу.
7. У поемі Г. Лонгфелло «Пісня про Гайавату» використовуються міфи...
А англійців;
Б американців;
В північноамериканських індіанців;
Г французів.
8. Гітчі-Маніто з поеми Г. Лонгфелло «Пісня про Гайавату» — це...
А мисливець;
Б шаман;
В верховний вождь;
Г великий дух.
9.Дж. Родарі став всесвітньо відомим як...
А поет;
Б казкар;
В прозаїк;
Г журналіст;
10..Хто є автором рядків «Картинки веселі, життя суворе»?
А Мацуо Басьо; '
Б Г. Лонгфелло;
В Р.Бернс;
Г Дж. Родарі.
- 11. З’єднайте автора з його Батьківщиною.
- Мацуо Басьо а Шотландія
- Роберт Бернс б Японія
- Генрі Лонгфелло в Італія
- Джанні Родарі г Америка
- 12. Про які пам’ятки історії та культури згадав Дж.Родарі у вірші « Листівки з видами міст»?Що ви про них знаєте?
!!! Виконати контрольну роботу в зошиті до 15.04.2022 Відповіді прислати мені на пошту yunaumkina@gmail.com
08.04.2022
!!! Опрацювати біографію письменника, виразно читати вірш, визначити тему і ідею вірша (про що і для чого його написав автор). Тему і ідею записати в зошиті.
05.04.2022
«ПІСНЯ ПРО ГАЙЯВАТУ»
Жанр: епічна поема.
Лонгфелло творчо переосмислив давні перекази, наситив новими образами, символами, опоетизував. І його поема — це поетичний переказ індіанських міфів, самостійний літературний твір, який слугує даниною пам’яті предків, написаний з метою збереження тієї «золотої нитки», що зв’язує різні покоління.
Головна думка поеми — заклик до єднання і припинення племінних чвар.
Національні традиції та звичаї. Розфарбовування індіанців у яскраві фарби перед боєм; традицію викурювати люльку згоди на знак установлення миру. Опис індіанських звичаїв, традицій, одягу вносить у текст поеми неповторний національний колорит.
Образ Великого Духа Гітчі-Маніту. За віруваннями індіанців, він створив усе живе на землі й послав до людей Гайавату, ім’я якого означає «пророк», «учитель».
Мета Гітчі-Маніту — припинити сварки. Він не тільки виконує місію миротворця, а ще і вчить людей жити у мирі
Епітети: могучий, милосердний;
Гіперболи: проводить путь річці, одламав рукою камінь, від подиху гойдаються віти.
Головні риси характеру Гітчі-Маніту: розум, мудрість, урівноваженість, гуманізм, сила, мужність.
Прийом протиставлення (контрасту), або антитези: Сила — безсилля, згода — ворожнеча, мудрий творець — нерозумні діти. Антитеза дає можливість підкреслити спокій, розум Гітчі-Маніту і войовничість, агресивність індіанців. Вислів «люлька згоди», «викурити люльку згоди» — означає помиритися, укласти мир. Слугує визначенням миру, дружби, злагоди у стосунках між людьми.
Образ Гайавати в індіанській міфології:
У роботі над поемою Лонгфелло спирався на індіанські міфи про Гайавату. Він писав: «Гайавата — людина дивного походження. Він був посланим до індіанців, щоб розчистити їхні річки, ліси і риболовні місця, навчити народи займатися мирний ремеслом. У різних племен ця людина була відома під різними іменами: Тісвавоп, Свіаво, Тапавозо, Тачепауиадоп, Гайавата, що означає пророк, учитель. У цей старий переказ я вплів й інші цікаві індіанські легенди…
Описувані події відбуваються в країні оджібвеїв, на південному березі Верхнього Озера, між Мальовничими Скелями і Великими Пісками». Гайавата як реальна особистість За твердженням учених, Гайавата — історична фігура. Він жив у XVI ст., був вождем племені онондагів і залишився в пам’яті нащадків завдяки тому, що піклувався про щастя, мир та процвітання
індіанських народів. З його ім’ям пов’язують створення Ліги ірокезьких племен, основним завданням якої було встановлення миру на американському континенті. Ліга об’єднувала п’ять племен. Відомо також, що на раді звучав гімн, що починався словами: «Ми прийшли, щоб привітати Мир і подякувати йому».
Головному героєві поеми — Гайяваті, сину Місяцевої дочки Венони і Західного вітру— властиві найпрекрасніші і найблагородніші риси. Він — уособлення кращих людських чеснот.
Видатні перекладачі «Пісні про Гайавату».
Серед кращих перекладів можна назвати роботи І. Буніна («Песнь о Гайавате»), О. Олеся («Пісня про Гайавату»), Панаса Мирного («Гайавата», версія за мотивами поеми Лонгфелло).
Історія написання поеми сягає ще часів ранньої творчості Г.В.Лонгфелло. У цей час письменник з зацікавленістю вивчав історичні, етнографічні і фольклорні матеріали, захоплювався культурою індіанців. Він зустрічався з індіанськими громадськими діячами. Багато легенд, що згодом будуть використані у поемі, Лонгфелло почув від вождя одного індіанського племені.
Для свого твору Лонгфелло використав записи відомого вченого- етнографа Скулкрафта, який багато років прожив серед оджибвеїв.
«Пісня про Гайявату» — це не просто переказ давніх легенд. Лонґфелло надав своєму творові довершеної поетичної форми, достеменно передавши світосприйняття і почуття первісних дітей землі.
Поема принесла поетові світову славу. Про Лонгфелло говорили, що він відкрив американцям Америку в поезії, адже в його творі із співчуттям і захопленням розповідається про життя тих, хто споконвіку жив на американській землі. Навіть в далекому Китаї витончені віяла прикрашали рядками із поеми Г.Лонгфелло.
У поемі «Пісня про Гайявату» ми опиняємось на південному березі Верхнього озера, в далеких лісах Північної Америки, потрапляємо у фантастичний світ вірувань і легенд індіанських племен дакотів, ірокезів, оджибвеїв…
ЗАПИТАННЯ ДО ТВОРУ:
Про що розповідається в розділі «Люлька згоди»?
Якою показана природа Північної Америки?
Якою показана природа Північної Америки?
Яким у розділі показано Гітчі Маніто? Знайдіть слова, якими автор характеризує Володаря Життя.
Чому Лонгфелло називає його могутнім?
Для чого Гітчі Маніто покликав до себе всі індіанські племена?
Якими зображені народи, що зібралися на заклик Володаря Життя? (Знайдіть їх описи в тексті й прокоментуйте.)
Якими кольорами розфарбовані їх тіла? Що, на вашу думку, символізують ці кольори? Як ви вважаєте, чому ілюстратор книги використав саме такі кольори для своїх малюнків?
Який заповіт предків несли індіанці в своїх серцях?
З якими словами Володар Життя звернувся до своїх народів?
Прочитайте виразно його промову. З якими почуттями її необхідно читати? Доведіть.
Для чого Володар Життя зробив люльку? Чому Лонгфелло називає її Люлькою Згоди?
Як індіанські народи поставилися до заклику Гітчі Маніто?
Як змінилася вода в річці після того, як індіанці змили в ній свої фарби? Що означає ця зміна?
Якою є головна думка розділу «Люлька згоди»? В якому значенні сьогодні вживають фразеологізм «запалити люльку згоди»?
Посилання на текст твору🔻
Посилання на відео 🔻
!!! Опрацювати біографію Г.Лонгфелло,виразно читати "Люльку згоди"
22.03.-25.03.2022
(1759-1796)
Титул всенародного поета Роберт Бернс отримав ще за життя. Він — син бідняка, сам орав землю, був звичайним чиновником, і не полишав працю навіть тоді, коли став знаменитим, загальновизнаним поетом. Його поезією захоплювалися Вальтер Скотт, Йоганн Вольфґанґ Ґете. Звідки Роберт Бернс брав теми для своїх віршів? З життя, з творів інших письменників, але він ніколи не копіював, завжди творчо переосмислював те, про що писав. Запал, теплий гумор, гіркота життя, любов до батьківщини — все є у віршах Бернса. Головним ліричним героєм його віршів є проста людина, трудівник (вірші "Хлопець з верховини", "Білий метелик, білий...", "Мій любий ткач"). Поет мріє про визволення людини з рабства, оспівує вільне життя, тому вітає визвольну боротьбу в Америці, Англії, Франції, він захоплюється своїми земляками-стрільцями, борцями за незалежність Шотландії. Крім пісень, ліричних віршів, Бернс написав багато епіграм, сатиричних творів ("Сон", "Трактирна балада", "Галерея політиків і святош").
Моє серце в верховині
Роберт Бернс
Моя дума в верховині соколом буя,
Моя мрія в гори лине наздогін вітрам,
Моє серце в верховині, де б не був я сам.
Будь здорова, верховино, любий рідний край,
Честі й слави батьківщино, вольності розмай!
Хоч іду я на чужину, повернуся знов,
Моє серце в верховині і моя любов.
Прощавайте, сині гори, білії сніги,
Прощавайте, темні звори й світлії луги!
Прощавайте, пущі дикі й тіняві гаї,
Прощавайте, буйні ріки й бистрі ручаї!
Моє серце в верховині і душа моя,
Моя дума в верховині соколом буя,
Моя мрія в гори лине наздогін вітрам,
Моє серце в верховині, де б не був я сам.
Переклад М. Лукаша
!!! Вивчити вірш напам'ять
Розказати можна у відеодзвінку у Вайбері:
0635844610 з 17.00 до 18.00 кожного дня крім вихідних
15.03.-18.03.2022
Посилання на відео 🔻
https://youtu.be/bH6LPcllm5M
Комментариев нет:
Отправить комментарий